شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 53765

رکورد جدید برای قیمت نفت

رکورد جدید برای قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات دیروز، پنج‌شنبه، پس از آنکه بخش‌هایی از شانگهای اقدامات جدید قرنطینه کووید-۱۹ را اعمال کردند، کاهش یافت.

به گزارش شهر بورس به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه اوت در روز گذشته، با ۳۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۳.۲۵ دلار در هر بشکه رسید، افزایش قیمت نفت در بازه سه ماهه در حالی است که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه جولای به ۱۲۱.۶۳ دلار در هر بشکه رسید که ۴۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش داشت.

صادرات چین در ماه مه نسبت به سال گذشته ۱۶.۹ درصد افزایش را نشان می دهد، زیرا کاهش محدودیت‌های کووید به برخی کارخانه‌ها اجازه راه‌اندازی مجدد را داد که سریع‌ترین رشد از ژانویه امسال و بیش از دو برابر انتظارات تحلیل‌گران است.

در حالی که ارقام تجاری چین، ارقام خوش‌بینانه‌ای هستند، اما قیمت نفت در روز گذشته روند معکوس گرفت تا دوباره نگرانی ها از افزایش محدودیت های ناشی از کووید را افزایش دهد.

روز گذشته، خبرهایی مبنی بر اینکه یکی از ناحیه‌های شانگهای دوباره محدودیت ها را از سر گرفته، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و ترس از ضعف دگرباره چین را به دلیل سیاست‌های مقابله با کووید-صفر احیا می‌کند. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA برای آسیا و اقیانوسیه، گفت: این امر هر گونه دستاوردی را در آسیا محدود می کند.

بخش‌هایی از شانگهای از روز پنج‌شنبه شروع به اعمال محدودیت‌های قرنطینه جدید کردند و به ساکنان منطقه Minhang دستور داده شد برای کنترل خطرات انتقال دو روز در خانه بمانند.

این موضوع بر معاملات امروز نفت تاثیرگذار بوده و عرضه را محدود کرده است.

در همین حال، اوج تقاضای بنزین در تابستان در ایالات متحده همچنان کف قیمت ها را فراهم می کند.


بیشتر بخوانید:میزان افزایش اجاره بها در تهران و مناطق شهری


داده‌های اداره اطلاعات انرژی (EIA) در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر بنزین ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری تقاضا برای سوخت موتور در طول دوره اوج تابستان با وجود قیمت‌های بالا است.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

قیمت نفت برنت در معاملات امروز، جمعه، در ساعت ۸:۴۵ به وقت تهران، با کاهش ۰.۷۸ درصدی در هر بشکه، ۱۲۲ دلار و ۲۹ سنت معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۷۲ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۲۰ دلار و ۷۰ سنت دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۴۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۶۷ درصدی، ۲۱ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

مس با کاهش ۰.۷۸ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۳۴۷ دلار قیمت خورد.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان