شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
کد خبر : 55013

عامل کاهش قیمت نفت چیست؟

عامل کاهش قیمت نفت چیست؟
در شرایطی که عرضه جهانی نفت کاهش پیدا کرده است همچنان ترس از کاهش تقاضا در بازار نفت وجود دارد.

روز گذشته در معاملات قیمت نفت با افزایش 2 درصدی همراه بود اما به نظر کارشناسان نمی توان به این افزایش اعتمادی داشت و با توجه به رکود اقتصادی احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افزایش نرخ‌های بهره به منظور مهار تورم توسط بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، این نگرانی را ایجاد می‌کند که افزایش هزینه‌های استقراض می‌تواند مانع رشد اقتصادی شود و این در حالی است که آزمایش‌های گسترده کووید-۱۹ در شانگهای این هفته باعث نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های احتمالی شد که می‌تواند به تقاضای نفت نیز ضربه بزند.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲.۳۷ دلار معادل ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۰۶ دلار معادل ۲ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید.


بیشتر بخوانید: بورس هفته سوم تیر 1401 چه می شود؟


در روز گذشته، هر دو معیار در محدوده منفی معامله شدند و سپس از پایین‌ترین سطح جلسه بازگشتند و روند صعودی را طی کردند.

برنت کاهش هفتگی حدود ۴.۱ درصد و WTI کاهش ۳.۴ درصدی به دنبال اولین کاهش ماهانه از نوامبر را به ثبت رساندند.

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در ماه ژوئن بیش از آنچه انتظار می‌رفت، شغل ایجاد کرده که این نشانه‌ای از قدرت پایدار بازار کار است و به فدرال رزرو امکان می‌دهد تا ۷۵ واحد دیگر افزایش نرخ بهره را در این ماه ارائه دهد.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: بازار نفت به گزارش مشاغل به عنوان یک شمشیر دولبه نگاه می کند. تعداد مشاغل از منظر تقاضا مثبت بود. در سمت نزولی، بازار نگران است که اگر بازار کار قوی باشد، فدرال رزرو می‌تواند با افزایش نرخ بهره تهاجمی تر رفتار کند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت های انرژی ایالات متحده در این هفته دو سکوی نفتی اضافه کردند که مجموع سکوهای نفتی را به ۵۹۷ رساند که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.

قیمت نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، برنت به رکورد ۱۴۷ دلار نزدیک شد و بر نگرانی های عرضه افزود.

نگرانی‌های اقتصادی ممکن است قیمت نفت را در این هفته تحت تاثیر قرار دهد، اما بازار همچنان سیگنال‌های صعودی را به نمایش می‌گذارد.

تحریم‌های غرب بر صادرات نفت روسیه از قیمت‌ها حمایت کرده و باعث تغییر مسیر جریان‌ها شده و این در حالی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان هم‌پیمان در تلاش برای تحقق افزایش تولید متعهد هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به غرب هشدار داد که ادامه تحریم ها علیه مسکو خطر افزایش “فاجعه بار” قیمت انرژی را برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به همراه دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان