شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 7748

رونق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به‌رغم رکود جهانی ناشی از کرونا

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بر اساس جدیدترین پیش‌بینی سازمان ملل متحد، تا پایان سال جاری میلادی میزان سرمایه‌گذاری مستقیم در جهان با کاهش ۴۰ درصدی روبرو می شود و سال ۲۰۲۱ نیز با کاهش  ۵ تا ۱۰ درصدی به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه خواهد شد. به گزارش راشاتودی، گزارش سازمان ملل نشان

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بر اساس جدیدترین پیش‌بینی سازمان ملل متحد، تا پایان سال جاری میلادی میزان سرمایه‌گذاری مستقیم در جهان با کاهش ۴۰ درصدی روبرو می شود و سال ۲۰۲۱ نیز با کاهش  ۵ تا ۱۰ درصدی به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه خواهد شد.

به گزارش راشاتودی، گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی که سال ۲۰۱۹ میلادی حدود یک تریلیون و ۵۴۰ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ میللادی به کمتر از یک تریلیون دلار ریزش خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که روند رونق سرمایه گذاری خارجی در جهان به دلایل شرایط کرونا از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

رشد سه برابری سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

کاهش روند سرمایه گذاری خارجی در عرصه بین ‌لمللی در حالی است که به گفته مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها و شرایط خاص کشور، شاهد تداوم حضور سرمایه‌گذاران در ایران هستیم و حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

بیشتر بخوانید؛
پیگیری مجلس قیمت سیمان و فولاد را متعادل‌تر کرد
۲ راهکار برای برچیدن «صف‌های خرید و فروش» در بورس
بازارسرمایه، فرهنگ نفتی را کنار زده است/ رونمایی از بورس هوشمند در دهه فجر

«ابوالفضل کوده‌یی» رویکرد سرمایه‌گذاران خارجی به ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: افزایش حجم سرمایه‌گذاری بیانگر آن است که اگر در هر شرایطی کار با جدیت دنبال شود، نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در آخرین نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی ایران برای ۴۵ طرح سرمایه‌گذاری، مجوز صادر شده که ۳۲ طرح آن جدید و بقیه شامل افزایش سرمایه گذاری است.

کوده‌یی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح ها ۱.۶ میلیارد دلار از کشورهای مختلف است که  در گسترده جغرافیای ۱۲ استان اجرا می شود.

براساس گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، از فعال شدن پنجره واحد سرمایه گذاری و فضای کسب و کار خبر داد و گفت: این پنجره درگاه مجازی سرمایه‌گذاری است که موجب رونق و شتاب بخشی به کارها می‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان