شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 65922

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

روند نگران کننده نرخ ارز/ منتظر دلار 50 هزار تومانی باشیم؟

روند نگران کننده نرخ ارز/ منتظر دلار 50 هزار تومانی باشیم؟
وضعیت بازار ارز در آشفته‌ترین شکل ممکن به سر می‌برد؛ تلاش دلار برای تثبیت در کانال 40 هزار تومان روند نگران کننده ای برای نرخ ارز رقم زده است.

شهر بورس – امیر ملک زاده: قیمت دلار طی روزهای اخیر با رشد عجیبی مواجه شده که این روند نگران کننده نرخ ارز، دلار را وارد کانال 40 هزار تومان کرده است.

تاخت و تاز دلار همچنان ادامه دارد و همین موضوع منجر به ورود قیمت سکه در بازار آزاد به کانال 20 میلیون تومان شد.


بیشتر بخوانید: حرکت دلار بر مدار صعودی


روند نگران کننده نرخ ارز

سعید امیرشاهکرمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره روند نگران کننده نرخ ارز، اظهار داشت: در چند هفته اخیر نحوه معاملات دلار یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که در محافل اجتماعی و اقتصادی مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: متاسفانه برخلاف تمام وعده هایی که دولت ابراهیم رییسی داده بود، دلار در آذرماه سقف شکنی کرد و وارد یک روند صعودی شتابان شد. این در شرایطی است که از عمر دولت رییسی تنها حدود یک سال و شش ماه گذشته، اما دلار از محدوده ۲۷ هزار تومان با رشد حدود ۴۸ درصدی به بالای ۴۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: کسری بودجه دولت در ۱۴۰۱ و سیاست های انبساطی پولی و مالی در جهت جبران کسری، باعث رشد ۳۴ درصدی نقدینگی در دوره یک ساله منتهی به مهر ۱۴۰۱ شد و رسیدن این حجم به عدد ۵۶,۷۷۰ هزار ریال شده است.

امیرشاهکرمی ادامه داد: این حجم نقدینگی و همچنین شرایط مبهم اقتصادی کشور در کنار به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجام از اصلی ترین عوامل رشد چشم گیر دلار در هفته های اخیر بوده است.


بیشتر بخوانید: شرایط اقتصادی مه آلود است


منتظر دلار 50 هزار تومانی باشیم؟

به گفته وی؛ بنا بر توضیحات فوق به نظر می رسد چناچه دولت نتواند راه‌حلی مناسب برای کنترل نقدینگی اعمال کند، باید منتظر یک فاجعه اقتصادی باشیم؛ فاجعه ای که آثار اصلی آن را در سال آینده لمس خواهیم کرد.

وی گفت: به نظر می رسد در گام اول رشد دلار تا محدوده ۴۲ هزار تومان قطعی خواهد بود و چنانچه گشایشی جدی برای اقتصاد کشور رخ ندهد، رسیدن دلار به محدوده ۵۰ هزار تومان دور از انتظار نیست. همچنین در صورت اصلاح قیمتی دلار نیز کف ۳۵ هزار تومان حمایت معتبری برای این ارز محسوب می شود.

گزارش از مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + یازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان