صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 93042

الهه نعمتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس؛

روزهای شک و تردیدِ بورس

روزهای شک و تردیدِ بورس
در روزهایی که بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری فرورفته، کارشناسان می گویند که روزهای شک و تردیدِ بورس را شاهد هستیم.

الهه نعمتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: هم مثل دیگر روزهای بازار شاهد دو دلی و تردید بودیم. تا ساعت 10صبح، ۴۱۱ نماد در مدار مثبت معامله می‌شدند اما بعد از ساعت 10، عرضه‌ها بیشتر و ۴۴۰ نماد منفی معامله شدند.

وی افزود: از ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه تقاضایی به بازار آمد که امیدواریم این تقاضا به روز کاری بعد هم منتقل شود. بانکی‌ها ۲۳میلیارد ورود پول و در مقابل سیمانی‌ها، خودرویی‌ها و فلزات خروج پول را شاهد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در کلیات بازار ۱۶۰ میلیارد پول حقیقی و ۲۰۰ میلیارد پول درشت حقیقی از بازار خارج شد و همین مقدار وارد صندوق‌های درآمد ثابت شد.


بیشتر بخوانید: 8 مهرماه منتظر پذیره نویسی شگستر در بورس باشید


نعمتی با بیان اینکه «در روزهای روزهای شک و تردیدِ بورس به سر می بریم»، گفت: وضعیت تکنیکالی شاخص کل با واکنش به محدوده مهم دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد و ثبت کندل قرمز نتوانست از این محدوده عبور کند و بازار را وارد فار اصلاح کرد.

وی یادآور شد: حمایت‌های پیش روی شاخص کل دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحد است اما تا زمانی که ورود نقدینگی و تقویت ارزش معاملات را نداشته باشیم، سهم‌های بزرگ بازار تحرک خاصی نخواهند داشت و تمایل به سمت سهام کوچک است.

نعمتی گفت: اخبار مثبت برای گروه خودرویی می‌تواند کلیت بازار را مثبت کند که این مسئله محتمل است. مگر اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه، خبر منفی مخابره شود که این وضعیت را تغییر دهد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازار و شک و تردیدی که وجود دارد امیدوار هستم سهامداران هوشمندانه عمل کنند و در این اصلاح زمانی فروشنده نباشند.

مصاحبه از محمد مصدری

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان