شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 11050

روحانی: لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر مبنای توانمندی‌ ایران تدوین شده است

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشار تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تمام عیار ترامپ علیه ایران واقعیت‌های بزرگی را به جهان و همه بدخواهان ایران نشان داد. رییس جمهوری

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشار تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تمام عیار ترامپ علیه ایران واقعیت‌های بزرگی را به جهان و همه بدخواهان ایران نشان داد.

رییس جمهوری افزود: ترامپ ظرفیت‌ها و حقایق توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران را اصلا نشناخت و بر مبنای توهمات خود اقدام کرد و ناکامی کاخ سفید در مواجهه با ایران بعد از دو سال و نیم جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار شکست سیاست‌های بین‌المللی او از دلایل شکست ترامپ در انتخابات اخیر این کشور است.

روحانی خاطرنشان کرد: به همه کسانی که با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می‌کنم برای همیشه این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

وی با اشاره به اقتدار و توان اقتصادی ایران به عنوان دو واقعیت مهم و تعیین کننده یادآور شد: اگرچه جنگ اقتصادی لطمات و صدمات زیادی را از جمله به معیشت مردم وارد کرد، اما امروز تحریم کنندگان و جنگ‌طلبان که فروپاشی اقتصاد ایران در کوتاه مدت را پیش‌بینی می‌کردند درحالی کاخ سفید را ترک می‌کنند که ملت ایران سرافراز و پیروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قدرتمندتر از گذشته ایستاده است.

بیشتر بخوانید: چگونه رشد اقتصادی مثبت شد؟

رییس جمهوری در ادامه به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت‌های اقتصادی کشور و واقعیت‌های عرصه بین‌المللی بوده است و با تحلیل دقیق داده‌ها و داشته‌های داخلی ارائه شده است.

روحانی با بیان اینکه برخی منتقدان بودجه سال آینده دچار همان اشتباه راهبردی نادیده گرفتن و انکار واقعیت‌ها و توانایی اقتصادی کشور شده‌اند، گفت: برخلاف تصور و تحلیل کسانی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاقات بین‌المللی و نتایج انتخابات آمریکا تدوین شده، باید تاکید کنیم که بودجه ۱۴۰۰ دقیقا با اتکا و تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران نوشته شده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: تلاش و برنامه‌ریزی‌های دولت در طی این مدت با این هدف بوده است که خسارت‌های جنگ اقتصادی را تا اندازه‌ای ترمیم کند و مشکلات بوجود آمده ناشی از عوارض شیوع بیماری کووید ۱۹ برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را نیز مدیریت کند.

در این جلسه پیرو مباحث قبلی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیشنهادهای دستگاه‌های مرتبط درخصوص سیاست‌ها و اقدامات پایدار و موثر در تثبیت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و روش‌های حمایت معیشتی از گروه‌های کم درآمد مطرح و بررسی شد.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان