صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 12515

روحانی: افزایش پهنای باند به دستور من بوده است

به گزارش شهر بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران

به گزارش شهر بورس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست،  گشایشی را به وجود می آورد.

رییس جمهوری گفت: انتخاب برای امام (ره) در آن شرایط سخت بود؛ آنجا ماندن به معنای فعالیت نکردن بود، رفتن به کشور دیگر را هم امتحان کرده بودند؛ کشور مسلمان که نگذاشتند وارد شود. خداوند این راه را پیش پای  امام (ره) گذاشت که به نجف برنگردد و همان جا شب در بغداد توقف کند و از آنجا تصمیم بگیرد و به پاریس حرکت کند؛ به امام گفته بودند که شما اگر با یک هواپیمایی وارد پاریس شوید در فرودگاه و در بدو ورود ویزای سه ماهه می گیرید و نیاز به هماهنگی قبلی نیست. ما و هرکسی که وارد پاریس می شد ویزای سه ماهه دریافت می کرد.

روحانی افزود: خداوند راه روان و آسانی پیش پای این انقلاب گذاشت و امام به پاریس رفت. ایشان اول در یک محله به نام کشان، خانه یکی از دوستان رفت، دو روز آنجا بود که جمعیت همه فهمیدند، اهالی آپارتمان از رفت و آمدها شکایت کردند و فشار بعدی باعث شد که امام (ه) به روستایی در اطراف پاریس رفتند. فضا و باغی که متعلق به یکی از ایرانیان بود در اختیار امام (ره) گذاشته شد که فضای نماز جماعت و مصاحبه بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند راه را برای امام باز کرد؛ یادآور شد: امام نه رادیو، نه تلویزیون، نه روزنامه داشت اما همه رادیو و تلویزیون های دنیا را خداوند در اختیار امام (ره) گذاشت. موضوع عجیبی واقعا از معجزات انقلاب بود. امام (ره) به محض این که اعلام می کرد که سخنرانی کوتاه و یا مصاحبه ای دارد تمام دوربین‌ها از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا، ‌همه جا متمرکز می شد.  

رییس دولت تدبیر و امید گفت: تصمیم امام (ره) برای بازگشت به ایران تصمیم بزرگی بود؛ ‌شرایطی نبود که تصمیم بگیرد وارد ایران شود. نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، پلیس و قدرت‌های دولت آن زمان مستقر بودند و به ظاهر نخست وزیر حاضر بود. به ظاهر شاه فرار کرده بود اما همه سر جای خودشان بودند و تهدید هم کردند که هواپیمای امام (ره) اگر وارد فضای ایران شود سرنگون خواهد شد اما  امام (ره) اعتنا نکرد.  

وی افزود: بار اول که بنا بود امام ایران بیاید که ششم بهمن سال ۵۷ بود و فرودگاه‌ها بسته شد و نتوانست بیاید. آن شب امام با جمع یارانش صحبت کرد و گفت کسی با من نیاید این سفر خطرناک است. یعنی شبیه آن چه در تاریخ از شب عاشورای ابی عبدالله الحسین (ع) می شنویم که معروف است آن حضرت بیعت را از همه برداشت و فرمود شب راه باز است و بروید؛ شبیه چنین حالتی آن شب در نوفل لوشاتو پیش آمد. امام (ره)  با همه خداحافظی کرد.  هرچند آن سفر لغو شد اما چند روز بعد در ۱۲ بهمن امام (ه) به ایران سفر کردند، سفر خطرناکی بود اما خداوند گشایش را فراهم کرد.

روحانی ادامه داد: چند روز قبل از حرکت امام (ره) مرحوم آیت الله طاهری اصفهانی به دفتر امام در نوفل لوشاتو زنگ زد و من جواب دادم. ایشان گفت هوانیروز اصفهان آماده باز نگه داشتن فرودگاه اصفهان است و اگر فرودگاه تهران بسته است؛ امام (ره) اینجا بیایند. این خبر یک فرج و گشایشی بود که خداوند فراهم کرد. هرچند عده ای از علمای بزرگ که من با آنها صحبت کردم معتقد بودند الان برای آمدن امام  زود است و شرایط آماده نیست و به امام بگویید به ایران نیاید.

رییس جمهوری بیان کرد: البته ما مشکلاتی هم داریم. همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را با هم باید حل کنیم. قرار نیست یک عده مشکل حل کنند و یک عده هم کنار بنشینند، چرتکه بیاندازند و یا بدتر و به نفع دشمن هورا بکشند. چنین چیزی که نمی‌شود باید همه با هم کار کنیم این کشور مال همه ماست و در سرنوشت این کشور همه شریک هستیم

روحانی خاطرنشان کرد: اگر یک کالایی گران شود برای همه است و ارزان شود هم برای همه است، اگر ارزش پول ملی وبالا برود برای همه است، اگر تولید افزایش پیدا کند برای همه است، زیرساخت‌ها حرکت و پیشرفت کند برای همه است. همه با هم و در کنار هم هستیم.

منبع: ایرنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان