شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
کد خبر : 5578

تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با شهر بورس:

رشد بورس وابسته به دلار نیست

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره وضعیت بازارهای مالی در هفته آینده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده شاهد ادامه روند کاهشی نرخ ارز باشیم، شواهد هم حکایت هم از این دارد که نرخ دلار باید کاهش یابد. وی در پاسخ به این سوال که «کاهش قیمت دلار چه تاثیری

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر بورس، درباره وضعیت بازارهای مالی در هفته آینده، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده شاهد ادامه روند کاهشی نرخ ارز باشیم، شواهد هم حکایت هم از این دارد که نرخ دلار باید کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که «کاهش قیمت دلار چه تاثیری بر روند بازار سرمایه خواهد داشت؟»، گفت: ادامه روند کاهشی نرخ ارز و دلار می‌تواند یک تاثیر کاملاً هیجانی بر روند بورس داشته باشد و یک تاثیر روانی کوتاه مدت بر روی بازار سرمایه بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تا یک مقطعی گفته می‌شد که رشد بورس با رشد نرخ دلار اتفاق می‌افتد، اما زمان زیادی است که بازار سرمایه از بازار ارز پیشی گرفته است.

وی افزود: زمانی که شاخص کل از محدوده 450 هزار واحد عبور کرد، بازار سرمایه از قیمت دلار پیش افتاد و در حال حاضر چند سال از نرخ ارز جلوتر است.

بیشتر بخوانید:
دومین روز افت شاخص بورس/ جدال بازار سرمایه با مقاومت ۲ میلیونی

رشد بورس وابسته به قیمت دلار نیست

قربانی با بیان اینکه «رشد بورس وابسته به قیمت دلار نیست»، خاطرنشان کرد: به عقیده من، کاهش قیمت دلار تاثیر چندانی بر روی بورس نخواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنم که دلار تا محدوده 17 هزار تومان با اصلاح مواجه شود.

وی یادآور شد: ممکن است کاهش قیمت دلار با رفتار هیجانی معامله گران بورس همراه باشد، اما این وضعیت به طور کلی روی برخی از صنایع بورسی تاثیر خواهد گذاشت و روی یک سری از صنایع دیگر بی‌تاثیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
پایان هفته کم رمق بورس/ بازدهی ۳ درصدی بازار سرمایه همزمان با برگزاری مجامع عمومی

این تحلیلگر و مدرس بازارهای جهانی در ادامه به تاثیر رسیدن شاخص کل بورس به مرز روانی 2 میلیون واحد نیز اشاره کرد و گفت: عدد دو میلیون واحد برای شاخص تنها یک مرز روانی است که از لحاظ تکنیکالی پایه و اساس خاصی ندارد. رفتارهای هیجانی در هفته آینده هم می‌تواند شاخص کل را به راحتی از مرز روانی 2 میلیون واحد عبور بدهد و هم باعث اصلاح بازار در این محدوده شود.

بیشتر بخوانید:
قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۲ ؛ ادامه کاهش نرخ ارز در روز آخر هفته

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان