شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 67653

ربع سکه در بورس عرضه می‌شود

ربع سکه در بورس عرضه می‌شود
به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا(س) 500 هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش شهر بورس، بعد از عرضه خودرو در بورس کالا این بار نوبت به سکه رسید و به زودی ربع سکه در بورس عرضه می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، به مناسبت ایام باسعادت میلاد حضرت زهرا «س» و روز زن، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

زمان عرضه ربع سکه در بورس کالا

عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه 24 دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می شود.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه های خریداری شده را تحویل بگیرند.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قیمت سکه عرضه شده براین اساس، کشف می شود.

همچنین جزییات بیشتر عرضه مذکور از طریق صدور اطلاعیه از سوی شرکت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است فرآیند عرضه‌های بعدی سکه های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی به صورت منظم و پیوسته متعاباً از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

فاصله قیمت سکه در بورس و بازار

فاصله قیمت سکه در بورس و بازار این‌روز‌ها افرایش پیدا کرده و در آخرین روز معاملاتی هفته قبل به حدود ۵۵۰ هزار تومان رسید. یعنی اکر کسی ۱۰۰ سکه از بورس کالا خریداری می‌کرد، ۵۵ میلیون تومان نسبت به نرخ بازار آزاد در همان روز جلو می‌افتاد. خرید سکه از بورس، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید. این امکان با عرضه اوراقی که هرکدام آن‌ها نماینده بخشی از یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هستند، فراهم شده است. به‌این ترتیب لازم نیست همه، اندازه یک سکه تمام بهار آزادی، پول داشته باشند و این فرصت را پیدا می‌کنند تا مثلا یک‌دهم سکه امامی را بخرند. اگر بخواهید در پایان شش‌ماه ماراتن سرمایه‌گذاری، یک سکه تمام تحویل بگیرید، باید ۱۰۰ برگه تحویل بدهید. سرمایه‌گذاران کلان هم می‌توانند با خرید حداکثر ۱۰ هزار برگ اوراق گواهی سکه از بورس کالا، با ارزشی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان، بخت و اقبال خود را در بوته آزمایش بگذارند.

خرید سکه از بورس از ۱۷ آبان فراهم شده است؛ در آن روز‌ها کمترین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان گزارش شده، ولی سقف قیمت آن به ۱۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید؛ بنابراین قیمت منصفانه خرید یک قطعه سکه امامی در آن روز‌ها را می‌توان حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ تا ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان درنظر گرفت. با این حال در روز نخست عرضه اوراق سکه در بورس، متقاضیان برای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان پرداخت کردند. با توجه به اینکه خرید سکه در این روش تا سقف ۱۰۰ سکه امکان‌پذیر است، اختلاف قیمت خرید سکه از بورس و بازار به عدد هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید. در روز‌های اخیر فاصله قیمت سکه در بورس و بازار افرایش پیدا کرده و به‌عنوان مثال در روز چهارشنبه ۱۶ آذر، به حدود ۵۵۰ هزار تومان رسید. یعنی کسی که ۱۰۰ سکه را از بورس کالا خریداری کند، در همان روز ۵۵ میلیون تومان نسبت به بازار آزاد جلو می‌افتد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + یک =

پراپ تریدینگ

کمان