تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 102108

مدیرعامل راینو چرم در گفت‌وگو با شهر بورس:

راینو چرم از کشورهای خارجی مشتری دارد

راینو چرم از کشورهای خارجی مشتری دارد
حامد آقازاده مدیرعامل راینو چرم گفت: آینده کفش رو به انحطاط است زیرا بازدهی اقتصادی، نقدینگی و امکان صادراتِ مناسب وجود ندارد.

حامد آقازاده مدیرعامل راینو چرم در گفت‌وگو با شهر بورس درباره فعالیت‌های کارخانه راینو چرم اظهار داشت: بنده از سال 1385 در صنعت کفش چرم حضور دارم و از سال 1395 هم راینو چرم را تاسیس کرده‌ایم.

وی با اشاره به شرکت در نمایشگاه چرم استانبول گفت: تقاضا برای کالاهای ما از طرف کشورهای مختلف به دلیل قیمت عرضه ما زیاد بود اما به دلیل مشکلات تسویه مالی و ارسال، با موانعی مواجه شده ایم.

مدیرعامل راینو چرم تصریح کرد: امروز از کشور یونان مشتری کفش ما هستند اما در نحوه ارسال مشکل داریم زیرا در بین دو کشور، ترکیه قرار دارد که 300 درصد عوارض گمرکی برای کالایی مانند دارد.


بیشتر بخوانید: همایش صادرات غیرنفتی پل ارتباط دولت و صادرکنندگان


وی ادامه داد: متاسفانه روابط سیاسی تاثیر زیادی بر اقتصاد به ویژه صادرات ما دارد. علاوه بر مسائل بانکی و نحوه صادرات، دستگاه‌های ما نیاز به بروزرسانی دارند زیرا با ابزار 40 سال قبل کفش تولید می‌کنیم.

آقازاده در خصوص آینده کفش تبریز یادآور شد: چیزی که امروز مشاهده می‌کنیم آینده رو به انحطاط این صنعت است؛ اولا چون بازدهی اقتصادی و نقدینگی وجود ندارد. در داخل کشور قبلا سرانه مصرف کفش چهار جفت بود اما امروز به 2.1 کاهش یافته است یعنی نیمی از سرانه مصرف کفش کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید ابتدا بتوانیم شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را اصلاح کنیم تا در داخل صنعت کفش رو به بهبود رود. مسئله دوم بحث صادرات است، دولتمردان ما برای بخش‌هایی که اصلا قدرت صادرات ندارند هزینه‌های هنگفتی کرده‌اند در حالی که با 100 میلیون تومان در صنعت کفش می‌توان یک اشتغالزایی انجام داد و ارزش افزوده این صنعت هم بالاست.

مصاحبه از مهدی کاظم زاده

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان