شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 2817

راه حل سازمان بورس برای اختلالات هسته

در سال ۲۰۱۵ با گشایش رخ داده در فضای تحریمی یک به‌روزرسانی از سوی کشور سازنده انجام شد، ولی مجددا با تحریم‌ها مواجه شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، یاسر فلاح با بیان اینکه سامانه کنونی معاملات بورس در سال ۱۳۸۴ از کشور فرانسه خریداری شد، اظهار داشت: سامانه مزبور در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی شد. این در حالی است که کشور از سال ۹۰ دچار تحریم و عملا به‌روزرسانی آن مختل شد. هرچند در سال ۲۰۱۵ با گشایش رخ داده در فضای تحریمی یک به‌روزرسانی از سوی کشور سازنده انجام شد، ولی مجددا با تحریم‌ها مواجه شدیم.

وی در ادامه افزود: کارشناسان داخلی طی این سال‌ها در به‌روزرسانی و رفع مشکلات این سامانه تلاش‌های لازم را انجام داده‌اند؛ به‌طوری‌که خرابی سامانه معاملات که قبلا حتی به یک روز اختلال و توقف معاملات منجر می‌شد، تنها به چند ساعت محدود شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه با دیگر کشورهای سازنده سامانه معاملاتی در حال مذاکره هستیم، گفت: در داخل نیز یک تیم دانشگاهی از دانشگاه تهران در حال ساخت یک سامانه داخلی و ملی است و به‌زودی شاهد راه‌اندازی آزمایشی آن خواهیم بود.

فلاح در ادامه به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و با اظهار این مطلب که بازار سهام پیشتاز دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری در مدت اخیر بوده است، گفت: ورود نقدینگی با حجم بسیار بالا به بورس سبب شده تا بازار سهام پیشتاز دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری شود. در این میان سهامداران با توجه به سه نکته کلیدی داشتن صبر، سبد متنوع سهام و پرهیز از رفتارهای هیجانی می‌توانند به موفقیت در این بازار دست یابند.

وی درخصوص برخی مشکلات این روزهای کارگزاری‌ها و نارضایتی تعدادی از سهامداران نیز گفت: جامعه کارگزاری فعال در بورس ایران با فعالیت ۱۰۸شرکت کارگزاری و ۱۷۰۰ ایستگاه معاملاتی در کل کشور، یکی از بزرگترین و پرتعدادترین کارگزاری‌ها در دنیا است. البته این موضوع به معنای ارائه خدمات کافی از سوی این نهادها نیست و بعضا برخی از آنها مشکلاتی نیز دارند و نارضایتی‌هایی نیز از سوی سهامداران ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس ادامه داد: کارگزاری‌ها موظف هستند تا قابلیت‌های خود را توسعه دهند و متناسب با نیاز مشتری به ارائه خدمات بپردازند. چنانچه این خدمات نامناسب ارائه شود و شکایت‌هایی از سوی سهامداران ارائه شود، در صورت صحت موضوع نه‌تنها کارگزاری جریمه نقدی خواهد شد، بلکه درجه آن و همچنین حد دریافت اعتباراتش نیز کاهش خواهد یافت.

فلاح به سهامداران چند توصیه کرد و یادآور شد: افراد به هیچ‌وجه سرمایه‌های اصلی زندگی خود از جمله ماشین و خودرو را وارد بازار نکنند. بازار سهام محل سرمایه‌گذاری پول‌های پس‌انداز شده است. سه رمز موفقیت سهامداران در بازار سرمایه، صبوری، پرهیز از رفتارهای هیجانی و داشتن سبدی متنوع از سهام مختلف است. در اینصورت سرمایه‌گذاران می‌توانند به سودی مطمئن دست یابند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + شش =

پراپ تریدینگ

کمان