شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 52582

راه اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران از روز یکشنبه

راه اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران از روز یکشنبه
بر اساس اعلام بورس کالا قرارداد اختیار معامله زعفران از روز یکشنبه 1 خرداد 1401 راه اندازی می شود .

به گزارش شهر بورس ، قرارداد اختیار معامله از ابزارهای بازار مشتقه به حساب می آید و در مورد معامله زعفرن نگین ،قرارداد اختیار معامله زعفران  از اول خرداد آغاز می شود .

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) ، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران از راه اندازی قرارداد اختیار معامله زعفران نگین با سررسید شهریور ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

براساس اطلاعیه بورس کالا، قراردادهای اختیار خرید و فروش زعفران نگین سررسید شهریور سال جاری، از روز یکشبه اول خرداد ماه راه اندازی می شود، تاریخ سررسید قرارداد مذکور ۲۱ شهریور است.


بیشتر بخوانید :آغاز معاملات نماد تماوند در بازار فرابورس


قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می یابد.

 

قرارداد اختیار معامله چیست؟

اختیار معامله قراردادي است بین خریدار و فروشنده که براساس آن خریدار قرارداد، حق (نه الزام و تعهد) دارد که مقدار معینی از دارایی مندرج در قرارداد را با قیمت معین و در زمانی مشخص بخرد یا بفروشد. چنانچه از این تعریف پیداست، خریدار در اعمال حق خود مختار است و به عبارت دیگر هیچ تعهد و الزامی ندارد و برای خرید این حق مبلغ مشخصی را به فروشنده پرداخت میکند. فروشنده نیز در ازای دریافت این مبلغ متعهد میشود که هر زمان خریدار درخواست کند آن دارایی مشخص را به وی بفروشد یا از وی بخرد.

از آنجاییکه فروشنده در این قرارداد متعهد است بنابراین برای جلوگیری از امتناع وی از انجام قرارداد، وجه تضمینی را نزد کارگزار بورس یا اتاق پایاپای قرار می دهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + چهار =

پراپ تریدینگ

کمان