شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 68880

رانت 6000 میلیاردی طرح فروش ایران خودرو

رانت 6000 میلیاردی طرح فروش ایران خودرو
رانت 6000 میلیاردی طرح فروش ایران خودرو; مجموع رانت‌های توزیع‌شده میان برندگان این طرح فروش ایران خودرو، 6305 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، مراسم قرعه کشی چهار محصول ایران خودرو برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده روز گذشته برگزار شد. بر اساس آمار منشرشده، بیش از 11 میلیون نفر در طرح فروش ایران خودرو ثبت نام کردند. درحالی که تعداد خودروهای عرضه‌شده در این طرح فروش تنها 20 هزار خودرو بود.

در آخرین دوره از برگزاری طرح فروش فوق العاده  ایران‌خودرو، 3000 دستگاه پارس سفارشی ELX،14 هزار دستگاه پارس سفارشی، 3000 رانا پلاس و 1000 سورن پلاس دوگانه‌سوز در هر سه طرح عادی، مادران و خودروهای فرسوده عرضه شدند.

رانت 6000 میلیاردی طرح فروش ایران خودرو

پس از این طرح فروش باید پرسید که در فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو چقدر یارانه رانتی میان برندگان توزیع شد؟

مجموع رانت‌های توزیع‌شده میان برندگان این طرح فروش ایران خودرو، 6305 میلیارد تومان برآورد شده است.

قیمت مصوب پارس سفارشی در این طرح فروش ایران خودرو 185 میلیون تومان اعلام شد. این خودرو در بازار آزاد با قیمت 450 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و اختلاف قیمت بازار و کارخانه این خودرو در حال حاضر به 265 میلیون تومان می‌رسد. به عبارتی دیگر، رانت و یارانه موجود در خرید پارس سفارشی مجموعاً 3710 میلیارد تومان است.

از طرفی دیگر، سهم رانا پلاس از این جریان رانتی، 750 میلیارد تومان بود. این خودرو با قیمت 215 میلیون تومان در این طرح فروش عرضه شد و اختلاف قیمتی آن با بازار به 215 میلیون تومان رسید.

همچنین سهم  پارس سفارشی (‌ELX) که با قیمت 209 میلیون تومان به فروش رفت، با توجه به اختلاف قیمتی 426 میلیون تومانی بازار و کارخانه، هزار و 278 میلیارد تومان سود نصیب متقاضیان این خودرو شد.

قیمت مصوب سورن پلاس دوگانه‌سوز نیز 281 میلیون تومان اعلام شد که با اختلاف قیمتی 189 میلیون تومانی بین بازار و کارخانه 567 میلیارد تومان محاسبه می‌شود.


بیشتربخوانید: قرعه کشی ایران خودرو برگزار شد + جزئیات


نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان