شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 73973

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خواستار حمایت از بخش خصوصی شد

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خواستار حمایت از بخش خصوصی شد
صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی حمایت عملی از فعالان بخش خصوصی را تنها راهکار تداوم روند تولید دانست.

به گزارش ، صابر پرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی؛ ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت تولیدی سپهر یراق پارسیان در شهرک صنعتی شهید سلیمانی با الهام از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اهالی تولید و صنعت و ضرورت حمایت و اعتماد به بخش خصوصی افزود: با توجه به این که فعالان بخش خصوصی ظرفیت بسیاری برای رشد و توسعه در بخش های مختلف اقتصادی دارند بنابراین دولت باید برای حمایت و تسهیل امور تولیدکنندگان، بسترساز و تسهیل‌گر باشد.

وی اخذ عوارض برای ورود ماشین آلات صنعتی را اقدامی ضد تولید و مغایر با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: نخبگان، اصحاب رسانه و متولیان خدمتگذار جامعه باید نگاه بدبینی به بخش خصوصی را از بین ببرند تا با اعتماد به بخش خصوصی تولید و صنعت رشد یابد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه بخش تولید گفت: در گذشته بسیاری از کالاها وارداتی بود ولی اکنون با دستیابی به دانش و تکنولوژی مورد نیاز، کالاهای مختلف داخلی سازی می شود.

پرنیان به افتتاح و بهره برداری از 210 واحد صنعتی و معدنی در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات بزرگی در صنعت استان به وقوع پیوسته است که از جمله این اقدامات می توان به شکستن رکورد 40 ساله تولید تراکتور در شرکت تراکتورسازی ایران اشاره کرد که در 10 ماه نخست امسال 26 هزار و 100 دستگاه تراکتور تولید شده است.


بیشتربخوانید: صابر پرنیان؛ اطلاعات 90 درصد معادن آذربایجان‌شرقی در سامانه جامع تجارت ثبت شد


وی اضافه کرد: در یک سال گذشته دو هزار مجوز سرمایه گذاری صادر شده که آذربایجان شرقی در این حوزه رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش دانش بنیان اقدامات بسیاری در حال وقوع است که در این زمینه صادرات محصولات برد الکترونیکی به کشورهای خارجی بخشی از این اقدامات است.

وی با بیان این که دو هزار و 660 کارخانه جدید در استان در حال ساخت است، گفت: هر چند موانع تولید با وجود بخشنامه ها و دستورالعمل های مختلف زیاد است ولی باید از تولیدکنندگان حمایت عملی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به مرکز بزرگی برای اقدامات اقتصادی تبدیل شده است، افزود: امیدواریم با وجود ظرفیت صنعتی و توسعه حجم سرمایه گذاری ها، تبریز را به قطب اشتغال، اقتصاد، صادرات، ثروت و نگین اقتصادی کشورهای اطراف تبدیل کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان