شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
کد خبر : 75381

دیدار ایلان ماسک با فرماندار کالیفرنیا

دیدار ایلان ماسک با فرماندار کالیفرنیا
روز گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با فرماندار کالیفرنیا برای بازدید از مقر جدید دفتر مرکزی این شرکت دیدار کرد.

به گزارش شهر بورس، روز گذشته ایلان ماسک به همراه کارکنان تسلا با گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا به‌منظور بازدید از دفتر جدید مهندسی تسلا دیدار کرد. منابع آگاه به CNBC اعلام کردند که این جلسه در دفتر مهندسی تسلا واقع در پالوآلتو کالیفرنیا برگزار شد و موضوع اصلی بحث، اشتغال‌زایی و توسعه این شرکت در ایالت بود.

توسعه تسلا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد با دعوت از مهندسان خبره، ابزارهای جدیدی مانند هوش مصنوعی را نیز برای توسعه این شرکت به کار گیرد. چنین طرحی می‌تواند به تولید خودروهای خودران و توسعه فناوری رانندگی خودکار کمک کند.

براساس گفته‌های ایلان ماسک، او از این اتفاق خوشحال است و قصد دارد تسلا را توسعه دهد. او همچنین اعلام کرد که تاسیسات جدید در واقع شعبه دفتر مرکزی تسلا خواهد بود. این دیدار درحالی رخ داد که تلاش‌های پیشین تسلا برای برقراری گفتگو بین مشهورترین سیاستمدار ایالتی و مدیرعامل تسلا با شکست مواجه شد.

با این‌حال تسلا همچنان توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا رسما به استفاده از شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات فریبنده متهم شده است. آژانس حقوق مدنی ایالتی نیز از این شرکت به دلیل آزار و اذیت نژادپرستانه و تبعیض علیه کارگران سیاه پوست شکایت کرده است.


بیشتربخوانید: ایلان ماسک به رئیسی پول می دهد؟


تسلا به کالیفرنیا بازگشت

با شیوع ویروس کرونا در سال 2020، ماسک و مقامات ایالتی بر سر بازگشایی کارخانه فرمونت کالیفرنیا باهم درگیر شدند. در آن زمان ماسک به کارکنان تسلا برای حضور در محل کار فشار می‌آورد. او معتقد بود اعمال محدودیت‌های کرونایی یک اقدام فاشیستی است.

سرانجام درسال 2021 به دنبال تهدیدهای مکرر مبنی بر ترک این ایالت، ماسک دفتر مرکزی خود را به آستین تگزاس منتقل کرد. گفتنی است، این شرکت دارای دو کارخانه در فرمونت و لاتروپ کالیفرنیا است.

ماسک اعلام کرد که کالیفرنیا باید درمورد مسائل مالیاتی بسیار محتاطانه عمل کند. او همچنین ضمن بیان موضع سیاسی خود، کالیفرنیا را یک ایالت تک‌حزبی توصیف کرد که با مالیات‌های سنگین دست‌وپنجه نرم می‌کند. با این‌حال او اعلام کرد که به هیچ عنوان عقاید ضد ایالتی ندارد و اگر قانونگذاران کمی تغییر رویه دهند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بر اساس یک پست وبلاگی در ژانویه 2023، تسلا گفت که در سال 2022، 47000 کارمند در کالیفرنیا داشته است. تا 31 دسامبر 2022، این شرکت و شرکت‌های تابعه آن 127 هزار و 855 کارمند در سراسر جهان داشتند. این شرکت گفت که دستمزدهای آن منجر به 16.6 میلیارد دلار فعالیت اقتصادی برای ایالت شده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان