تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر : 82754

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد:

دو دلیل برای رشد گروه بانکی/ وتجارت آماده صعود می شود

دو دلیل برای رشد گروه بانکی/ وتجارت آماده صعود می شود
یک کارشناس بازار سرمایه به تشریح دلایل رشد گروه بانکی پرداخت و گفت: می‌توان امیدوار بود که نمادهایی از جمله وتجارت رشد خوبی داشته باشند.

شهیر محمدنیا در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بورس در طی دو سال اخیر از سایر بازارهای موازی عقب مانده و بازدهی قابل قبولی در برابر بازارهای رقیب نداشته است. اما تجربه نشان داده است در لانگ ترم بازدهی بازار سرمایه نسبت به تورم و سایر بازارها تعدیل خواهد شد و حتی بازدهی بیشتری از بازارهای موازی کسب خواهد کرد. هرچند با فازهای تاخیری و ایستگاه های توقفی.

وی افزود: دلیل بازدهی بیشتر بازار سهام نسبت به تمامی بازارها در طولانی مدت نیز مربوط می شود به ماهیت مولد بازارهای سرمایه. بازار سهام هم در زمان های که دارای ثبات در رشد اقتصادی هستیم بازدهی بالایی کسب می کنند و هم در زمان های که شاهد تورم و بی ثباتی هستیم بازدهی متناسب با تورم کسب می کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه دادی هرچند جنس این نوع بازدهی کاذب است و بخش بسیاری از آن در دسته سود اقتصادي محسوب نمی‌شود. این در حالی است که بازارهای موازی که غالبا از جنس ریسک آف محسوب می شوند و به صورت سنتی پناه گاه امن سرمایه گذاری هستند دارای چنین پتانسیلی نیستند و با مهار ریسک های سیستماتیک و بازگشت ثبات اقتصادی بازدهی قابل قبولی از خود نشان نمی دهند.


بیشتر بخوانید : عملکرد وتجارت در سال مالی گذشته چگونه بود؟


محمدنیا یادآور شد: در هر حال در مقطع کنونی شاهد عقب ماندگی بازار هستیم ولی در ۵ ماه گذشته روند صعودی بسیار خوب و منطقی را شاهد بوده ایم. روندی که به هیچ عنوان از ارزش ذاتی سهام نه تنها تخطی نکرده بلکه همچنان بسیار پایین تر از ارزش ذاتی کل بازار است. لذا نه تنها شاهد حباب مثبت نیستیم بلکه همچنان حباب منفی در بازار سهام وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه، گزوه بانکی را مستعد رشد دانسته و گفت: تغییر نرخ ارز نیمایی به ارز حواله ای موتور بازار را روشن کرد و به‌عنوان محرکی بسیار قوی چشم انداز بازار را روشن کرد و رفته رفته و با انتشار صورت های مالی اعتماد به نفس بازار بیشتر نیز خواهد شد. این رشد را می‌توان طی هفته‌های آتی در نمادهای بانکی جست‌وجو کرد.

دو دلیل برای رشد گروه بانکی

وی ادامه داد: رشد سود عملیاتی و سود تسعیر ارز که رقم ۲۵ هزار تومان تصویب شد، دو دلیل رشد قیمت در گروه بانکی هست. اخبار سیاسی مثبت هم می تواند محرک خوبی برای این گروه باشد. هرچند خوشبینی زیادی برای تحولات سیاسی به ویژه احیا برجام وجود ندارد. اما در کل میتوان انتظار داشت که نمادهای خوب این گروه از جمله وتجارت نیز رشد قابل قبولی را داشته باشند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان