شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر : 11233

دونالد ترامپ دستورالعمل اخراج شرکت های چینی را امضا کرد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، دونالد ترامپ صبح امروز مصوبه‌ خروج شرکت‌های چینی از بازار سهام آمریکا را امضا کرد. بر اساس این مصوبه شرکت هایی که قوانین حسابداری آمریکا را رعایت نکرده اند، از بازار سهام این شرکت خارج می شوند. طی این دستورالعمل تمامی شرکت‌های هلدینگ خارجی که در بازار سهام آمریکا،

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، دونالد ترامپ صبح امروز مصوبه‌ خروج شرکت‌های چینی از بازار سهام آمریکا را امضا کرد. بر اساس این مصوبه شرکت هایی که قوانین حسابداری آمریکا را رعایت نکرده اند، از بازار سهام این شرکت خارج می شوند.

طی این دستورالعمل تمامی شرکت‌های هلدینگ خارجی که در بازار سهام آمریکا، سهام خود را داد و ستد می‌کنند باید طبق قوانین حسابداری آمریکا، صورت‌های مالی خود را ارائه کنند. در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، شرکت‌های متخلف از بازار سهام آمریکا اخراج شده و تا مدت سه سال دیگر امکان بازگشت به شرایط گذشته را نخواهند داشت.

بر این اساس، با تصویب این دستورالعمل در واقع جمهوری خواهان فشار مضاعفی به شرکت‌های چینی و اقتصاد این کشور وارد آوردند.

رعایت قوانین حسابداری شرکت‌های هلدینگ خارجی در واقع فشاری است که کاخ سفید به شرکت‌های خارجی به خصوص شرکت‌های چینی وارد می کند. به این ترتیب این شرکت‌ها در صورت عدم رعایت این قوانین به مدت سه سال متوالی از حضور در بورس‌های آمریکا منع می شوند.

هرچند این قانون برای تمامی شرکت‌های خارجی وضع شده، اما هدف اصلی شرکت‌های چینی، فعال در وال استریت  مانند علی بابا، شرکت پیندودو و غول نفتی پتروچاینا است. 

این دستورالعمل، با تصویب در کنگره آمریکا در روزهای گذشته، امروز به دست رئیس جمهور این کشور امضا شد و بر اساس قانون لازم الاجرا است.

قانون گذاران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه هر دو در خط فکری مشترک در خصوص چین هستند و با اعمال فشار اقتصادی بر این کشور توافق نظر دارند چرا که این کشور را عامل اصلی سرایت ویروس کرونا به دنیا می‌دانند.

همچنین شرکت‌های خارجی در این دستورالعمل جدید باید افشا کنند که آیا تحت نظر حاکمیت کشور متبوع خودشان اداره می‌شوند یا خیر؟

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان