شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 101960

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با شهر بورس:

دولت دست به هر کار اقتصادی بزند آن را خراب می‌کند

دولت دست به هر کار اقتصادی بزند آن را خراب می‌کند
احد عظیم‌زاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: تحریم‌های خارجی سبک‌تر از تحریم‌های داخلی است؛ دولتمردان جلوی ما سنگ می‌اندازند.

احد عظیم‌زاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت فرش ایران اظهار داشت: من 15 سال است که اولین صادرکننده فرش کشور بودم اما در حال حاضر صادرات نمی‌کنم چون آن زمان ده درصد تشویق ارزی داشتیم. امروز مگر دولت به ما دلاری می‌دهد که من دلار را با قیمت نیمایی تحویل دولت دهم؟

وی ادامه داد: من یک سال طول می‌کشد تا 30 درصد در خارج از کشور سود کنم و در داخل 10 درصد سود می‌کنم، پس به جای اینکه دلار را 20 درصد زیر قیمت به دولت بدهم، صادرات انجام نمی‌دهم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تحریم داخلی به ما اجازه کار نمی‌دهد، گفت: تحریم‌های خارجی سبک‌تر از تحریم‌های داخلی است؛ دولتمردان جلوی ما سنگ می‌اندازند و ما نمی‌توانیم کار کنیم.

وی ادامه داد: ما دو دهه قبل یک ملیارد و 760 میلیون دلار صادرات داشتیم اما امروز به 50 میلیون دلار رسیده‌ایم! در حال حاضر بانک‌ها رقیب فعالان اقتصادی شده‌اند و خودشان صرافی، ساختمان‌سازی و … می‌کنند. فعال اقتصادی مگر می‌تواند با بانک رقابت کند؟


بیشتر بخوانید: دنبال بسترسازی تولید و صادرات برای جوانان هستیم


عظیم‌زاده با اشاره به اینکه هر بانک چندین شرکت دارد، توضیح داد: بودجه مملکت را به شرکت‌های خودشان می‌دهند و حالا هم که این مساله ممنوع شده است، بانک‌ها شرکت‌هایشان را به یکدیگر واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت دست به هر کار اقتصادی بزند آن را خراب می‌کند چون بلد نیست. امروز 10 درصد کشور از صنعت فرش امرار معاش می‌کنند، آیا دولت نباید از وضعیت این شغل باخبر باشد؟ نمایندگان ما یک بار در حوزه صنعت فرش و مشکلات آن نپرسیده‌اند و هیچ حمایتی ندارند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطرنشان ساخت: ما باید ارز را آزاد بفروشیم چون با همین ارز آزاد را تبدیل به ریال می‌کنیم و مواد اولیه می‌خریم، دوما باید تشویق صادرات انجام دهند اتفاقی که در دولت نهم و دهم رخ داده بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان