شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۲۴
کد خبر : 8492

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 29 شهریور چقدر بود؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۷ شهریور با 13,100 تومان کاهش، یک میلیون و 215 هزار و 300 تومان معامله شد. در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: در بازار جهانی طلا چند وقتی است که نماگر ریسک در جهت آرامش گام برداشته و پس از

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۷ شهریور با 13,100 تومان کاهش، یک میلیون و 215 هزار و 300 تومان معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: در بازار جهانی طلا چند وقتی است که نماگر ریسک در جهت آرامش گام برداشته و پس از آنکه طی چند ماه قیمت آن به حدود 2080 دلار در هر اونس رسید یک مسیر کاهشی بی‌رمق را می‌پیماید.

این بی‌رمقی اما آنچنان نبوده که بتواند قیمت این فلز گرانب‌ها را در کمتر از محدوده 1900 دلار در هر اونس تثبیت کند. از این رو شاهد نوسان قیمت اونس جهانی در محدوده 1930 تا 1950 دلار هستیم.

به موجب این امر طی آخرین روز معاملاتی هفته، یعنی جمعه قیمت هر اونس از این فلز پرتقاضا به 1952 دلار رسید. به گفته بسیاری از کارشناسان تا زمانی که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی در صحنه بین‌المللی تغییر چندانی نداشته باشد ممکن است نظاره‌گر رخوت در عرضه و تقاضای طلا در بازارهای جهانی باشیم.

دنباله‌روی سکه از طلا

طی روزهای اخیر و در سایه وجود ثبات نسبی در بازار جهانی اونس طلا، قیمت سکه بهار آزادی بیشترین تاثیر را از تغییرات قیمت دلار پذیرفت. برخلاف رشد دلار، سکه امامی روز پنج‌شنبه ۵ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان قرار گرفت. با این حال، همین عدد از بیش از ۷ درصد رشد نسبت به پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه حکایت می‌کرد.

یکی از عوامل که موجب شد سکه نتواند در روز آخر هفته روند مثبت و افزایشی را سپری کند، نزول بهای اونس در بازارهای جهانی بود. به گفته فعالان، سکه برای مرزشکنی نیاز دارد که دلار از مرز ۲۷ هزار تومانی عبور کند؛ اتفاقی که حداقل تا انتهای هفته گذشته رخ نداد. در کنار این، ماندن اونس زیر سطح هزار و ۹۵۰ دلار می‌تواند قیمت سکه را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

درست است که در هفته گذشته، سکه امامی رشد قابل توجهی را در مقایسه با دلار به ثبت رساند، ولی میزان بازدهی نیم‌سکه و ربع‌سکه شگفت‌آورتر بود. نیم‌سکه در هفته قبل بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و در آستانه مرز ۷ میلیون تومان قرار گرفت. ربع‌سکه هم با بیش از ۱۲ درصد رشد، خود را در آستانه کانال ۴ میلیون تومانی دید.

به نظر می‌رسد آنچه در هفته‌های پیش رو خواهد توانست بیش از هر چیز بر قیمت سکه اثر گذار باشد کاهش یا افزایش قیمت دلار یا خروج اونس جهانی طلا از فاز استراحت است.

با توجه به آنکه بازار ساز در بازار ارز تمایل بسیاری به کنترل قیمت‌ها و دفع تقاضای سفته بازانه از این بازار دارد انتظار می‌رود که در صورت نبود عوامل بحران‌زا در مهر شاهد جهت‌گیری کم شیب قیمت سکه در کانال 12 میلیون تومانی باشیم.

بیشتر بخوانید؛
ارزش ۳۴ میلیونی سهام عدالت/ فروشنده‌های ۶۰ درصد سهام عدالت چقدر می‌گیرند؟
هفته خوبِ بازارهای مالی/ بورس با رشد ۹ درصدی برگشت
بازارهای مالی به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان نمی‌دهند/ پیشنهاد خرید پالایشی یکم برای سهامداران

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 8 =

پراپ تریدینگ

کمان