صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 88030

آراد پورکار به شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

دلیل افزایش تقاضا در پالایشی ها چه بود؟

دلیل افزایش تقاضا در پالایشی ها چه بود؟
آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت بورس پرداخت و دلیل افزایش تقاضا در پالایشی ها را عنوان کرد.

آراد پورکار در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت امروز بازار سرمایه و دلیل افزایش تقاضا در پالایشی ها، اظهار داشت: امروز هم بازاری با ارزش معاملات پایین را تجربه کردیم. ترکیبی از ارزش معاملات پایین و حمایت قوی شاخص کل باعث شده است که گام نزولی شاخص به سمت حالت خنثی در بیاید.

وی افزود: فعلا نشانه‌ای از صعود بازار از این قسمت دیده نمی‌شود و هنوز استراتژی‌های جریان نقدینگی، سیگنالی برای صعود بازار صادر نکرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تعطیلی معاملات در روز چهارشنبه، خاطرنشان کرد: بحث تعطیلی فردا و پس فردا که پیش برد جریان نقدی به سمت درآمدهای ثابت بود، باعث انتقال ارزش معاملات به پایین در پایان بازار شد.

چرا پالایشی ها لیدر بازار امروز بودند؟

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امروز پالایشی‌ها لیدر بازار بودند، گفت: دو مسئله را دلیل این موضوع می‌دانم. اول اینکه پالایشی‌ها پی بر ای خوبی دارند و این قیمت‌ها را خریدارند. دوم هم اینکه نگاه‌ها به رشد کرک اسپرد است که در هفته‌های گذشته در این صنعت داشتیم.

وی ادامه داد: نکته ابهامی که باعث شده ارزش معاملات بالاتر از میانگین در این صنعت رخ ندهد، مبهم بودن تخفیف خوراک پالایشی‌ها است که نه تایید و نه تکذیب شد.

پورکار یادآور شد: پالایشی‌ها گزارش‌های سه ماهه قابل پیش‌بینی داشتند اما رشد کرک اسپرد می‌تواند کوارترهای دوم، سوم و چهارم شرکت‌ها را به مدت مشابه سال گذشته نزدیک کند. حتی انتظار داریم که در پاییز و زمستان سود سال قبل را پوشش دهند.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲


پورکار عنوان کرد: موضوع تخفیف نرخ خوراک بسیار مهم است. پیشبینی من برای زمانی است که تغییرات انجام نشود و دستکاری در دستورالعمل‌ پالایشی‌ها نبینیم.

وی با اشاره وضعیت تکنیکالی شاخص کل، توضیح داد: شاخص کل در یک محدوده حمایتی خوبی است. هنوز ارزش معاملاتی را نمی‌بینیم که از اینجا شاخص را برای صعود تحریک کند. حمایت بعدی شاخص هم محدوده یک میلیون و ۸۳۰ تا ۸۴۰ است که این محدوده هم برای جذب جریان نقد خوب است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در کل پارامتری که پیشنهاد می‌کنم برای بازگشت بازار نگاه کنید موضوع ارزش معاملات است. اگر ارزش معاملات دو، سه روز بالاتر از میانگین‌ها معامله شود محرک خوبی برای برگشت بازار به حساب می‌آید.

پورکار تاکید کرد: الزامی نیست که بازار حداقل ۵۰ هزار واحد رشد کند که ارزش معاملات بالاتر برود و خیلی وقت‌ها ارزش معاملات در منفی‌ها بالا می‌رود.

بورس هفته دوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟-چرا پالایشی ها لیدر بازار امروز بودند؟

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان