شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 7092

دلیل افت فعلی بازار، فروش سهام عدالت نیست

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محسن خدابخش در گفت‌وگویی اظهار داشت: از آنجا که بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی بازدهی بیشتری عاید سرمایه گذاران کرده است، طبیعتا ممکن است ریسک‌های بیشتری را هم متوجه سرمایه گذاران کند. پس سهامداران، مخصوصا آنها که ریسک بیشتری می پذیرند و به طور مستقیم سرمایه گذاری می‌کنند،

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، محسن خدابخش در گفت‌وگویی اظهار داشت: از آنجا که بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی بازدهی بیشتری عاید سرمایه گذاران کرده است، طبیعتا ممکن است ریسک‌های بیشتری را هم متوجه سرمایه گذاران کند. پس سهامداران، مخصوصا آنها که ریسک بیشتری می پذیرند و به طور مستقیم سرمایه گذاری می‌کنند، به ریسک های ویژه بازار و صنعت و  نقدشوندگی سهم ها توجه کافی داشته باشند.

وی به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی سهم‌ها در چند روز اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری ، صف نشینی پدیده مورد قبولی نیست، افزود: برخی افراد در چند روز گذشته با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت امروز متقاضی خرید بودند، در حالی که خود امروز با قیمتی پایین تر فروشنده بودند؛ بنابراین وضعیت امروز بازار ، برای برخی سرمایه گذاران فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: از دید تحلیلگران، در چند روز اخیر عواملی همچون بحث‌های سیاسی، فروش اوراق سلف نفتی به مردم، نرخ ارز، فروش سهام عدالت و مباحثی از این دست بازار را تا حدودی متاثر کردند.

وی افزود: در مبحث صندوق دارا دوم که متشکل از سهام پالایشی هاست، عرضه یا عدم عرضه آن قاعدتا بر سودآوری شرکت های پالایشی یا شرکت هایی که بر مبنای آن تشکیل صندوق می دهند، تاثیر ندارد.

خدابخش که با سایت سنا مصاحبه‌ای داشته است در پاسخ به سوالی درخصوص تاثیر فروش سهام عدالت بر بازار هم گفت: از آنجا که فروش سهام عدالت درصد بالایی از ارزش معاملات روزانه بازار را تشکیل نمی دهد، تاثیر این فروش هم بر بازار چشمگیر نخواهد بود؛ از طرف دیگر، روش های دیگری هم برای فروش سهام عدالت  از جمله فروش به قیمت پایانی و بعد از بازار در نظر گرفته شده است که می تواند مدنظر کارگزاران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید؛
بدترین عملکرد روزانه بورس در ۶ سال اخیر/ ریزش شاخص تا کی ادامه دارد؟
قیمت‌گذاری در پالایشگاه‌ها تغییر کرد/ گشایش اقتصادی در صنعت پالایشگاهی به زودی
ادامه سقوط آزاد بورس تهران/ رکورد افت شاخص باز هم شکسته شد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان