شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر : 51415

دلیل ابطال معاملات شبریز چه بود؟

دلیل ابطال معاملات شبریز چه بود؟
سهام شرکت پالایش نفت تبریز با نماد «شبریز» امروز بازگشایی شد، اما معاملات آن توسط ناظر ابطال شد. با این حال، دلیل ابطال معاملات شبریز چه بود؟

به گزارش شهر بورس، سهام شرکت پالایش نفت تبریز در جریان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام بدون دامنه نوسان بازگشایی شد، اما معاملات آن مورد تایید ناظر قرار نگرفت. دلیل ابطال معاملات شبریز چه بود؟

بازگشایی شبریز با مثبت 23 درصد انجام گرفت و این نماد بیش از دو هزار واحد تاثیر مثبت بر روی رشد شاخص کل داشت. این نماد حتی چند درصد بالاتر از قیمت پایانی خود به صف خرید هم رسید.

سرانه خرید حقیقی‌ها در شبریز بیش از 300 میلیون تومان بود.

دلیل ابطال معاملات شبریز چه بود؟

مهدی زمانی، معاون عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار در خصوص دلیل ابطال معاملات نماد شبریز به بورس24 گفت: با توجه به اینکه زمان بازگشایی نماد و ارسال اطلاعاتی از سوی شرکت  با هم مقارن بود، نماد را متوقف کردیم.

وی گفت: این احتمال وجود داشت که به دلیل همزمانی ارسال اطلاعات در سامانه کدال و بازگشایی نماد، برخی از سهامداران از این اطلاعات آگاه نشده باشند.

زمانی افزود:  به همین دلیل نماد را  برای بار دیگر متوقف  و معاملات را ابطال کردیم  تا در روز معاملاتی آتی نماد بازگشایی گردد.


بیشتر بخوانید: بورس امروز 11 اردیبهشت


متن شفاف سازی «شبریز» که مقارن با بازگشایی نماد بود و منجر به ابطال معاملات در این نماد شد به شرح زیر است:

به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر تصمیمات مجمع افزایش سرمایه به استحضار می رساند با توجه به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 1400/12/29 شرکت، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت نخواهد رسید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان