شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۳۳
کد خبر : 81433

دعوت شهردار از سرمایه گذاران کرواسی برای حضور در همایش سرمایه گذاری 2023

دعوت شهردار از سرمایه گذاران کرواسی برای حضور در همایش سرمایه گذاری 2023
شهردار تبریز در دیدار با سفیر جمهوری کرواسی در ایران درخصوص برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌ گذاری در تبریز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با سفیر جمهوری کرواسی در ایران که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر انجام یافت با بیان این مطلب اظهار کرد: در همین راستا توجه به حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و بخش بزرگی از ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی کرده و خط ۱ مترو را تکمیل کرده‌ایم.

هوشیار با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین ایران و کرواسی گفت: با توجه با اشتراکات بالا بین ایران و کرواسی در حوزه بین‌الملل، تبریز آماده به اشتراک گذاری داشته‌های علمی و اقتصادی با شهرهای کرواسی است.

وی به موضوع برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در تبریز نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای تبریز پیش بینی کرده‌ایم و در همین راستا همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری آبان ماه در تبریز برگزار خواهد.

شهردار تبریز از برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در اداره امور شهر خبر داد و تاکید کرد: توجه ویژه‌ به حوزه سلامت و محیط زیست جزو اولویت‌های مدیریت شهری است و مردم در این حوزه‌ها کنار مدیریت شهری هستند.

به گفته هوشیار، از لحاظ اجتماعی لایه‌های اجتماعی قوی در تبریز وجود دارد و فرهنگ و اجتماع بسیار قوی را می‌توان در تبریز مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: تبریز در طول تاریخ تعاملات درخشنده‌ای با مردم دنیا داشته است. ما موضوع صلح و پیام صلح را از طرف مردم تبریز به کل دنیا می‌فرستیم و امیدواریم شاهد صلح در جهان و برای تمام مردم جهان باشیم.


تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی میهمان غرفه منطقه آزاد ارس شدند


شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در دهه‌های اخیر به واسطه تحریم‌های انجام گرفته بخصوص در حوزه بهداشت، مردم ایران آسیب‌های جدی دیدند که در خاطره ملت ما باقی خواهد ماند. امیدوارم در آینده کشورهای دنیا بدانند که برخی کشورهای  غربی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود از ابزارهای اقتصادی و سلامت استفاده می‌کنند.

هوشیار یادآور شد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که مردم ما چطور سربلند از این تحریم ها بیرون خواهند آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: تبریز هم شهر خلاق ادبیات و شهر شیرینی و شکلات است.
در کنار شمس تبریزی ما شاعران بزرگی همچون شهریار داریم.  شهریار علاوه بر عرفان، شاعر عاطفه‌هاست و شاعر درد دیده است که اشعار وی شبیه یکی از شاعران کروات است.

دعوت شهردار از سرمایه گذاران کرواسی برای حضور در همایش سرمایه گذاری 2023

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی نیز می توان گفتمان جدیدی شروع کرد، افزود: مردم تبریز و کرواسی افراد با فرهنگی هستند. همانند کرواسی که ۷۳  دانشگاه دارد،  تبریز نیز شهر دانشگاه ها است.

وی افزود: تبریز شهر ورزش به خصوص فوتبال است و باشگاه تراکتور را دارد. خاطره خوش ما از فوتبال حضور برانکو ایوانکوویچ در ایران و تیم ملی ایران است. در هر زمینه‌ای که بخواهیم با سفیر صحبت کنیم، نقاط مشترک زیادی داریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + هفده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان