صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 87877

پیمان شوریابی در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

دستِ دولت در جیب شرکت ها و سهامداران

دستِ دولت در جیب شرکت ها و سهامداران
پیمان شوریابی کارشناس بازار سرمایه می‌گوید که دستِ دولت در جیب شرکت ها و سهامداران است و همین موضوع ریسک بورس را افزایش می‌دهد.

پیمان شوریابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره اطلاعیه لغو الزام به ایفای تعهدات در سمت فروش بازارگردان‌های توسط سازمان بورس اطهار داشت: این موضوع سیگنال مثبتی برای معامله گران بازار است که نشان می‌دهد در حال حاضر به کف بازار نزدیک شده‌ایم و سطح اطمینان را نسبت به قیمت‌های فعلی افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تاثیرات دولت در بازار سرمایه ادامه داد: همه ما می‌دانیم که دولت بزرگترین تصمیم گیرنده در شرایط اقتصاد کلان است. اخیرا دولت با تصمیم‌های غیرکارشناسی که به ویژه در بخش قیمت گذاری انرژی و صحبت از خروج کالا از بورس انجام داده ریسک بازار را افزایش داده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: قبلا هم قیمت گذاری بالای نرخ خوراک و سوخت نسبت به رقبای منطقه‌ای داشتیم و همچنین قطع برق صنایع در تابستان که تبدیل به یک مسئله عادی شده و افزایش قیمت برق را داشتیم که تهدید بزرگی برای صنایع محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به برخی شرکت‌های بزرگ پروژه‌های اجباری مانند انتقال آب و تاسیس نیروگاه تحمیل شده است. همچنین روی ارز صادراتی شرکت‌ها دولت قیمت گذاری کمتر از بازار انجام می‌دهد و عملا دولت دست در جیب شرکت‌ها و سهامداران می‌کند که همین موضوع ریسک بازار را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس امروز ۹ مرداد۱۴۰۲


شوریابی درمورد علت پایین بودن ارزش معاملات توضیح داد: این موضوع طبیعی است. در کف بازار شاهد کاهش حجم معاملات هستیم و فروشندگان رغبتی به فروش ندارند و خریداران هم می‌ترسند. البته در اوج ناامیدی همیشه کورسویی از امید نمایان می‌شود و بازار می‌تواند رشد خود را آغاز کند.

دستِ دولت در جیب شرکت ها و سهامداران - بازار سرمایه سال‌های 1402 و 1403 رشد خواهد داشت-قیمت ها در سهم های بنیادی جذاب شده اند

قیمت ها در سهم های بنیادی جذاب شده اند

وی درباره تاثیر عرضه اولیه در بازار گفت: عرضه اولیه شرکت‌های کوچک تا حدی می‌تواند اطمینان به بازار را افزایش دهد. اگرچه با عرضه اولیه خروج پول از بازار سرمایه را داریم اما این مسئله می‌تواند بیشتر تاثیر مثبت بر بازار داشته باشد.

شوریابی یادآور شد: البته اگر تعداد عرضه اولیه شرکت‌های کوچک زیاد یا تعدادی از شرکت‌های بزرگ عرضه اولیه شوند طبیعتا با خروج پول سنگین عملا اثر منفی روی بازار می‌گذارد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در محدوده فعلی بازار با توجه به اقداماتی که سازمان انجام می‌دهد و در سهم‌های بنیادی وارد محدوده‌های جذاب قیمتی شدیم، سرمایه گذاران با بررسی بیشتر در گروه‌های بنیادی و سهم‌های خوب اقدام به خرید پله‌ای کنند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان