شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر : 62234

در مجمع غزر چه گذشت؟

در مجمع غزر چه گذشت؟
مجمع عمومی فوق العاده غزر با حضور ۸۲ درصد از صاحبان سهام این شرکت برگزار شد.

به گزارش شهر بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت زر ماکارون با حضور ۸۲ سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظران به ریاست رضا مشهدی زاده به نمایندگی از مرتضی سلطانی و شرکت توسعه صنعتی غذایی زر و عضو هیات مدیره گروه زر برگزار شد؛ در مجمع غزر چه گذشت؟

در مجمع غزر چه گذشت؟

هدف از افزایش سرمایه موضوع این گزارش اصلاح ساختار مالی شرکت است؛ لذا شرکت قصد دارد بر اساس ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی اقدام به افزایش سرمایه. لازم به ذکر است که کل مازاد تجدید ارزیابی بر مبنای گزارش هیئت کارشناسان رسمی دادگستری مبلغ ۷، ۱۷۵، ۸۲۵ میلیون ریال (ناخالص بدون کسر مالیات انتقالی) بوده است که مبلغ ۶، ۱۸۶، ۳۷۲ میلیون ریال (خالص پس از کسر مالیات انتقالی) آن با رعایت تبصره ۱ ماده ۱۴۹ قانون مالیات‌های مستقیم به سرمایه شرکت منتقل می شود.


بیشتر بخوانید: خودروی غزر چه زمانی به بازار می آید؟


بر اساس استاندارد‌های حسابداری ایران، شرکت‌ها موظفند تا ارزش دارایی ثابت مشهود و سرمایه گذاری بلند مدت شرکت خود را بر اساس بهای تمام شده تاریخی لحاظ کنند. این در حالی است که کشور ما در طول ۱۵ سال گذشته همواره با تورم ۲ رقمی رو به رو بوده است.

این موضوع منجر به این شده است که ارزش افشا شده دارایی ثابت مشهود شرکت در صورت‌های مالی طی این سال ها، به خوبی بیانگر ارزش واقعی آن‌ها نباشد و این امر مانعی برای ارائه تصویر مطلوبی از وضعیت مالی شرکت قلمداد می‌شود.

ارائه گزارش‌های مالی شفاف و هماهنگ با واقعیات شرکت‌ می‌تواند منجر به ارتقای سطح کارایی بازار سرمایه و در نهایت باعث افزایش آگاهی و ثروت سهامداران در بازار سرمایه شود.

بر اساس استاندارد‌های مذکور، شرکت‌ها مجاز هستند تا با تجدید ارزیابی دارایی‌های خود، شرایط مالی شرکت را هماهنگ با واقعیات جامعه به سهامداران ارائه نمایند. بدین منظور شرکت با استفاده از ظرفیت مرکز وکلا کارشناسان رسمی دادگستری به تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی خود کرده است.

با عنایت به روند رو به رشد شرکت طی سالیان گذشته، مانده سود انباشته نشان از عدم تقسیم کل سود سالانه می‌باشد.

وجود سود انباشته در ترازنامه و احتساب آن در سود قابل تقسیم در مجامع عادی سالیانه و همچنین احتمال تقسیم آن همواره باعث ایجاد ریسک کسری نقدینگی و سرمایه در گردش را برای شرکت خواهد داشت و در حالت عدم انجام افزایش سرمایه جهت پرداخت سود سهامداران نیاز به اخذ تسهیلات بانکی می‌باشد که این امر موجب هزینه مالی مضاعف برای شرکت می‌گردد همچنین با توجه به اینکه بخشی از منابع نقدی شرکت از محل دریافت تسهیلات تامین‌ می‌گردد، در جهت جلوگیری از ایجاد کسری نقدینگی که منجر به عدم اجرای کامل برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش بینی شده آتی شرکت می‌شود، افزایش سرمایه از محل سود انباشته را ضروری می‌نماید.

خالص ارزش فعلی ۷۱۴.۰۹۴ میلیون ریال، نرخ بازده داخلی ۲۳ درصد، نرخ بازده مورد انتظار ۱۸ درصد و دوره بازگشت سرمایه ۳.۵ سال در نظر گرفت شده است.

سهامداران غزر چه سوالاتی دارند؟

دلیل کاهش تولید در سال جاری چیست و برنامه شرکت برای سال آتی چیست؟ افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت کالا موجب کاهش تولید شده است. در مجموع با توجه به مقرون به صرفه بودن قیمت ماکارونی در سبد تولید خانوار پیش بینی می‌شود تولید و فروش شرکت افزایش یابد.

افزایش سرمایه چه زمانی به ثبت خواهد رسید؟ ثبت افزایش سرمایه بعد از مجمع جاری در اولویت کار شرکت قرارداشته و در سریع‌ترین زمان ممکن به ثبت خواهد رسید.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۲۵ درصد) از محل سود انباشته (۴۸ درصد) و تجدید ارزیابی زمین، ساختمان و تاسیسات (۷۷ درصد) مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

پراپ تریدینگ

کمان