شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر : 50495

در مجمع شپنا چه گذشت؟

در مجمع شپنا چه گذشت؟
مجمع عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان صبح امروز برگزار شد که در این مجمع، افزایش سرمایه شپنا به تصویب رسید.

به گزارش شهر بورس، امروز 24 فروردین 1401 مجمع عمومی جهت تصویب افزايش سرمايه شركت پالايش نفت اصفهان برگزار شد؛ حال در مجمع شپنا چه گذشت؟

در مجمع شپنا چه گذشت

مجمع نماد شپنا پس از یک ساعت تاخیر و با حضور ۷۳ درصد از سهامداران آغاز شد.

در این مجمع قدیری مدیرعامل شپنا گفت: خرید زمین و احداث تاسیسات بارگیری و باراندازی در چابهار، اتصال به شبکه ریلی سراسری، بهینه سازی مدیریت دانش، بهینه سازی ساختار سازمانی، بررسی احداث واحد RFCC در بنادر جنوب و ایجاد حلقه های QCC از جمله برنامه و اهداف شرکت پالایش نفت اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه تولید 350 هزار تن پروپیلن در برنامه شرکت است افزود: واحدهای بوتادین و زنجیره ارزش پروپان نیز در شرکت راه اندازی خواهد شد. برنامه راه اندازی طرح تصفیه گازوئیل 30درصد سود شرکت را افزایش خواهد داد. طرح بهینه سازی و بهبود فرایند پالایگشاه ها و چندین طرح در دست اقدام است، علاوه بر این ها طرح واحد بنزین‌سازی که در سال ۹۵ راه اندازی شد پس از دوسال به نقطه سر به سر رسید. معتقدم پروژه‌های پالایشگاهی که انجام می‌دهیم سودآوری بسیار بالایی برای ما ایجاد خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال شپنا و شبندر | مهم برای سهامداران پالایشی


مدیرعامل “شپنا” اظهار داشت: پروژه تصفیه گازوئیل، یوتیلیتی افسایت و‌مخازن نیز طی سال جاری راه اندازی خواهند شد. سود خالص ۲۶۳ میلیون دلار خواهد بود که پس از ۴ سال به سود سر به سر خواهد رسید. برنامه هایی برای توسعه شرکت داریم که در این راستا زمینی در چابهار در نزدیکی اسکله در دست خرید است تا با توجه به تنوع شرکت در تولید محصول بتوانیم واردات و صادرات را از طریق اسکله شرکت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل پالایشگاه، بحث تهدید آب است گفت: البته این مهم با مذاکرات انجام شده به بهترین شکل ممکن مدیریت شده و خبرهای خوبی خواهید شنید. در رابطه با پروژه تصفیه نفت وگاز باید بگویم که در حال پیش راه اندازی هستیم و تست های مختلف را در واحد انجام داده و آخرین مبحث راه اندازی اتاق های کنترل بوده که در حال انجام لوبچک است.

افزایش سرمایه شپنا

قدیری تاکید کرد: لوبچک آخرین مرحله برای امادگی برای راه اندازی است و‌ کنترل مرکزی نیز تا اردیبهشت ماه راه اندازی می‌شود، در نهایت انتهای این ماه کار این پروژه به پایان خواهد رسید. تنها بحث فلر و یوتیلیتی باقی می ماند که با تاخیر آماده شده البته تمهیدات لازم انجام صورت گرفته تا بتوانیم از برق شهراستفاده کنیم، بویلرها را نیز از پالایشگاه شمالی تهیه خواهیم کرد. پالایشگاه آماده است تا در شهریور خوراک را تزریق کند و ارزش افزوده آن هفت دلار به ازای هر بشکه خواهد بود و بیش از ۵.۹ همت به سود پالایشگاه اضافه می کند. طبق برآوردها سود شرکت از راه اندازی این پروژه ۲۶۳ میلیون دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است در پایان با موافقت سهامداران افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان از محل سود انباشته از مبلغ 139,474,458,247,000 ریال به میزان 50,525,541,753,000 ریال مورد تصویب قرار گرفت.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان