شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر : 57718

دریافت ارز اربعین از بانک بهتر است یا از صرافی؟

دریافت ارز اربعین از بانک بهتر است یا از صرافی؟
رئیس بانک مرکزی به زائران اربعین توصیه کرد که برای تسهیل در دریافت ارز اربعین به بانک‌ها مراجعه کنند.

به گزارش شهر بورس، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد : برای جلوگیری از ازدحام در دریافت ارز اربعین بهتر است به جای صرافی به بانک ها مراجعه شود.

بر اساس گزارش ایسنا، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای افزایش مراکز توزیع ارز زوار اربعین وجود دارد یا نه، اظهار کرد: انتظار بر این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آن‌ها هم اعلام شده، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها چون باعث ازدحام می‌شود.

وی افزود: ما این امر را تسهیل هم کردیم به این معنا که اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوارش بخواهد ارز اربعین را دریافت کند، مراجعه یک نفر کفایت می‌کند. در مورد دینار هم میزانی از کشور عراق وارد شده که آن هم از فردا توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جزییات پرداخت وام مسکن روستایی


رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: در مبادی مرزی لزوماً اگر افراد ارز هم نداشته باشند، ما دستگاه‌های خودپردازی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم تا چنانچه ریال هم دریافت کنند، بتوانند در عراق استفاده کنند چون معمولاً ریال هم در عراق قابل استفاده است.

صالح‌آبادی در پاسخ به این پرسش که اتصال بانک مرکزی به پنجره ملی خدمات چه زمانی تکمیل می‌شود، گفت: ما تا آخر شهریور هر قسمت از بانک مرکزی که به پنجره ملی خدمات متصل نشده است را حتماً متصل می‌کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان