شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 53107

دریافتی 350 میلیارد تومانی پرسپولیسی ها از پذیره نویسی

دریافتی 350 میلیارد تومانی پرسپولیسی ها از پذیره نویسی
پس تلاش های فراوان بالاخره سهام سرخابی ها در بازار فرابورس عرضه گردید و 350 میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شد.

به گزارش شهر بورس، در جریان خصوصی سازی باشگاه سرخابی ها ، قرار بر ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه گرفته شد که امروز با واریز هزینه پذیره نویسی به حساب باشگاه ها سازمان بورس مجوز ثبت افزایش سرمایه را صادر کرده وو بعد از ثبت و عودت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ، سهام این دو باشگاه تخصیص داده و شده و نماد سرخابی ها بازگشایی می شود.

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، به گفته حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رقم واریزی به حساب پرسپولیسی ها ۳۵۰ میلیارد تومان است.با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شده اما هنوز مسئولان این باشگاه قادر به برداشت این پول نیستند. دلیل این مسأله واریز پولی است که این باشگاه باید انجام دهد که ظاهرا هنوز این اتفاق رخ نداده است.باشگاه پرسپولیس باید مبلغی در حدود سه میلیارد تومان به حساب کارگزاری که کارهای ورود پرسپولیس به بورس را انجام داده است، واریز کند تا بتواند از ۳۵۰ میلیارد تومان استفاده کرده و آن را برای اهداف مختلف هزینه کند. در این خصوص مدیران باشگاه پرسپولیس قرار است تا هفته آینده این مبلغ را به حساب کارگزاری مورد نظر واریز کنند تا مجوز استفاده از این پول را به دست بیاورند.


بیشتر بخوانید:افزایش قیمت 100 هزار تومانی سکه امامی


اولویت مدیران باشگاه پرسپولیس برای استفاده از این پول پرداخت بدهی‌ها است که باعث شده مشکلات مالی روی این باشگاه سایه بیندازد. از طرف دیگر با به راه افتادن یک کارگروه اقتصادی که متشکل از مدیران اقتصادی و بانکی کشور است، قرار است راه‌های درآمدزایی ترسیم شده تا باشگاه پرسپولیس بتواند با این پول روش‌های درآمدزایی را انجام داده تا دیگر شاهد مشکلات مالی نباشند.

شایان ذکر است در جریان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در سال گذشته، حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

همچنین در باشگاه استقلال، افراد حقوقی ۲۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد سهام و سهامداران حقیقی ۷۹ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این در حالی است که در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی ۲۶۱ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد و افراد حقیقی ۸۹ میلیارد تومان معادل ۲۵ درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این گزارش می‌افزاید: در جریان این پذیره نویسی در شرایطی اقبال زیادی از سرمایه‌گذاران و هواداران صورت نگرفت که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی به صورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این باعث شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان