صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
کد خبر : 99455

سیاوش وکیلی در گفت‌وگو با شهر بورس:

دخالت سازمان بورس در بازار کمتر و حرفه‌ای تر شده است

دخالت سازمان بورس در بازار کمتر و حرفه‌ای تر شده است
سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه گفت: در مقایسه با دهه 70 یا 80 دخالت سازمان بورس در بازار کمتر و حرفه‌ای تر شده است.

سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره نمایشگاه کیش اینوکس 2023 اظهار داشت: امسال دهمین نمایشگاه بورس و بیمه را داشتیم؛ واقعیتی که وجود دارد این است که برخی از دوستان نسبت به کارکرد اینگونه نمایشگاه‌ها تردید دارند.

وی ادامه داد: نماشگاه‌های مالی در تمام دنیا پرطمطراق نیستند چون محصولات مالی مثل دیگر صنایع نیاز به نمایش ندارند. حتی بزرگ‌ترین موسسات مالی و بانک‌ها در یک فضای ده متری فعالیت می‌کنند که شاید از این نظر انتقاداتی وارد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به جامعه 50 میلیونی بورس هنوز هم جا دارد مردم با رویکردهای مختلف بازار آشنا شوند. اینگونه نمایشگاه‌ها کمک می‌کند هربار این رویداد از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و در این بخش رسانه‌ها نقش موثری دارند. در کل موافق برگزاری این نمایشگاه‌ها هستم.

وی درباره ادعاهای دخالت سازمان بورس در بازار گفت: خیلی از کارشناسان خواستار حمایت از بازار هستند؛ پشت این سکه حمایت، دخالت به شکل ناگزیری اتفاق می‌افتد. اینکه بازار ول شود و نظارتی وجود  نداشته باشد همه معتقدند با توجه به سازوکار کشور ما نمی‌توان بازار را به حال خود رها کرد تا مکانیسم عرضه و تقاضا همه چیز را رقم بزند.


بیشتر بخوانید: صندوق طلای تابان تمدن فردا وارد بازار بورس می شود


وکیلی با بیان اینکه نمی‌توان بازار بورس را با بازار فارکس یا کریپتو مقایسه کرد، ابراز داشت: بازار بورس ما جوان است. اگر روند این باشد که سازمان بورس با یک روند ملایم اصلاح انجام دهد، این خوب است. اگر سازمان دهه 70 و 80 را با سازمان بورس فعلی مقایسه کنیم فکر می‌کنم حرکت رو به جلو است و دخالت‌ها و حمایت‌ها کمتر یا حرفه‌ای تر شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال تا چند وقت قبل هرکس حرفی از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌زد متهم به ناشی بودن می‌شد اما امروز بسیاری از افراد کاربلد و مسلط از این ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم استفاده می‌کنند که این موضوعات به بالغ شدن بازار کمک خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: من اصلاح بازار را مثبت می‌دانم. شاید تنها انتقادی که وجود دارد تعدد قوانین است که باید به سمتی حرکت کرد که کمتر جامعه سهامداری را تحت فشار قرار داد چون پول باهوش است و سمت و سویش را مشخص می‌کند.

حرکت سازمان بورس رو به جلو است

وی در پایان در توصیه به سهامداران و رسانه‌ها گفت: سهامداران کمی اصول سهامداری را رعایت کنند، با پول مازاد وارد بازار شوند و با افراد آگاه و مورداعتماد مشورت کنند. به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی به سیگنال‌ها اعتماد 100درصدی نداشته باشند. جای رسانه‌های معتبر در حوزه آموزش سواد رسانه‌ای بسیار خالی است تا خود مردم خبر صحیح را از خبر غلط تشخیص دهند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان