شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 4596

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دانش بنیان‌ها، بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت غیرحضوری سجام، این سامانه را یک سامانه هوش مصنوعی فوق العاده توصیف کرد و اظهار داشت: این سامانه بومی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طراحی شد، طرحی بزرگ و ماندگار برای کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت غیرحضوری سجام، این سامانه را یک سامانه هوش مصنوعی فوق العاده توصیف کرد و اظهار داشت: این سامانه بومی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طراحی شد، طرحی بزرگ و ماندگار برای کشور و اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

وی افزود: اینکه در راه اندازی سامانه سهام عدالت نیز چند شرکت دانش بنیان مشارکت فعال داشتند، اتفاقی مهم بود.

ستاری، دارایی‌های نامشهود را نمادهای اقتدار کشورها خواند و با تاکید بر اینکه چالش موضوع دارایی‌های نامشهود باید برطرف شود، افزود: لازم است که در بحث دارایی‌های نامشهود، فرایندهای قیمت‌گذاری مشخص باشد.

بیشتر بخوانید:
سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه رونمایی شد

وی تصریح کرد: هم اکنون اغلب شرکت‌ها آینده خود را در بورس می‌بینند و ما نیز آن‌ها را ترغیب به حضور خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی به عنوان تسهیلات ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه یاد کرد و افزود: هم اکنون ۳۳ شرکت دانش بنیان روی تابلوی بورس داریم که ارزش آن به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همچنین ۱۶ شرکت جدید نیز تأییدیه‌های اولیه را برای ورود به بورس و فرابورس دریافت کرده‌اند.

ستاری در ادامه مراسم رونمایی رسمی از احراز هویت غیرحضوری سجام، حمایت از صندوق‌های جسورانه در بستر بورس را از برنامه‌های مهم این معاونت برشمرد و گفت: از توسعه این صندوق‌ها و سکوهای تأمین مالی جمعی حمایت خواهیم کرد.

به گفته ستاری، هم اکنون ۹ صندوق جسورانه در بورس فعال است و ۱۳ صندوق دیگر هم موافقت اصولی برای ورود به بازار سرمایه را دریافت کرده‌اند.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =

پراپ تریدینگ

کمان