شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
کد خبر : 82536

خودرو را با قیمت کارخانه تحویل می دهند یا شورای رقابت؟

خودرو را با قیمت کارخانه تحویل می دهند یا شورای رقابت؟
باتوجه به اینکه هنوز قیمت برخی از خودروها مشخص نیست حال این سوال پیش می آید که آیا خودرو را با قیمت کارخانه تحویل می دهند یا شورای رقابت؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، از سوم خرداد ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو آغاز شده و متقاضیان فقط سه روز دیگر برای ثبت نام فرصت دارند. اما هنوز قیمت برخی از خودروها مشخص نیست.

قرار بود همه خودروهای سامانه یکپارچه با قیمت شورای رقابت عرضه شود، اما در حال حاضر از ۱۳ خودروی مونتاژی سه خودرو در شورای رقابت کشف قیمت نشده‌اند.
لاماری ایما، جک J7 و سوبا M4 قیمت مشخصی ندارند و خریداران نمی‌دانند در صورت انتخاب یکی از این خودروها چه مبلغی باید پرداخت کنند.


لیست قیمت خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه


قیمت قطعی خودروهای سامانه یکپارچه

اما این تنها مشکل متقاضیان نیست. قیمت اعلامی شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی با قیمت کارخانه آنها متفاوت است. شورای رقابت می‌گوید خریداران باید خودرو را با قیمت این شورا بخرند اما خودروسازان می‌گویند خودروهای خود را با قیمتی کمتر از قیمت اعلامی خود به متقاضیان واگذار نمی‌کنند. برای همین است که اکنون بسیاری از متقاضیان نمی‌دانند قیمت قطعی خودروهای سامانه یکپارچه چقدر است.

برای نمونه قیمت X22 پرو دنده‌ای بر اساس اعلام شورای رقابت 484 میلیون تومان است اما قیمت کارخانه این خودرو 706 میلیون تومان اعلام شده است. قیمت کارخانه و شورای رقابت این خودرو 222 میلیون تومان با هم اختلاف دارد و این اختلاف سبب سردرگمی خریداران شده است.

قیمت شورای رقابت جک J4 حدود 522 میلیون تومان است اما قیمت کارخانه این خودرو 785 میلیون تومان است که این اختلاف هم محسوس است. این قیمت‌های متفاوت و دارای اختلاف زیاد با همدیگر باعث سردرگمی مردم شده است. البته شورای رقابت اعلام کرده که هیچ خودروسازی اجازه ندارد خودروها را با قیمت بالاتری از مصوبه این شورا بفروشد. اما مشخص نیست که ضمانت اجرایی این ماجرا چیست و متقاضیان این نگرانی را دارند که دعوای میان خودروسازان و شورا به این زودی به نتیجه نرسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

سجاد دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 9:34

لطفاً مردم رو از سردرگمی در بیارین وقتی نمانده.زنگ میزنی نمایندگی ها ی قیمت میدن شورای رقابت هم ی قیمت میده .بنظرم در اخر شورای رقابت بازنده باشه.و اعتبارش ب کل از دست بده.

رحمت دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 9:51

مردم پول خودرویی را میدهند که نه میدانند، چند است نه میدانند کی تحویل میگیرند و نه معلوم است که چه خودرویی میگیرند.
این کشور درست بشو نیست که نیست

Ali دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 12:21

درصورت تمکین نکردن شرکت های خودرو ساز چینی، مردم باید با همراهی و شرکت در کمپین” نخریدن خودرو چینی” هم شرکت های متخلف را نقره داغ کنند وهم از تصمیم شورای رقابت حمایت کنند. اگر ما مردم باهم باشیم نمیتونن خودروهای بنجل چینی رو سه برابر قیمت بفروشند.

مهرداد دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 16:21

شما که این موضوع رو کنترل نمیکنید چطور از بازاریای کل کشور انتظار دارین قیمتاشون یکی باشه

علیرضا دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 16:28

وقتی مملکت قانون ندارن اوضاع میشه این

میلاد دوشنبه , 8 خرداد 1402 - 21:12

پیچیده نیست ، اگر با این قیمت موافقت نمیکنند ، دولت خودش با قیمت پایین همین ماشینها را وارد کنه بده مردم ، به همین راحتی ، وارداتش واسه دولت ۱ ماهه با تعداد بالا به راحتی امکان پذیر هست

علی چهارشنبه , 10 خرداد 1402 - 9:51

با سلام – واقعا که مملکت گل و بلبلی شده شورای رقابت اعلام میکند x22 پرو دنده ای حول و حوش ۵۰۰ تومان – حالا زنگ بزنید نمایندگی مدیران خودرو واحد فروش – خودتان بشنوید – میگه شورای رقابت چند منه ؟ قیمت کارخونه بالاتر از ۷۰۰ تومانه – واقعا این اولویت بندی بدون قیمت یعنی کشک – یعنی انصراف خیلیها – یعنی همان رانتها و همان داستان قدیمی – واقعا چرا این مملکت بی صاحب شده و هر کسی حرف خودشو میزنه

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان