شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 68839

خودروهای وارداتی چه زمانی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد؟

خودروهای وارداتی چه زمانی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد؟
واردات خودرو طبق وعده وزارت صمت کلید خورد و اقدام به پذیرش این خودروها در بورس کالا کرد. خودروهای وارداتی چه زمانی به دست مصرف کنندگان می رسد؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، واردات خودرو طبق وعده وزارت صمت کلید خورد. اما تنها با 22 دستگاه از برند کیا. درحالی که حدود 20 روز از ورود نخستین محموله خودروهای وارداتی به کشور گذشته است، اما خبر از ورود محموله‌ای جدید منتشر نشده است.

با این حال، وزارت صمت خبر از پذیرش خودروهای وارداتی در بورس کالا می‌دهد و اعلام می‌کند که در مجموع حدود 21 هزار دستگاه خودرو از برندهای کیا و چانگان در این بازار پذیرش شده‌اند. در این میان باید به این نکته اشاره کرد که پذیرش خودرو در بورس کالا به معنای عرضه آن نیست و فرآیندهای دیگری نیز در این زمینه باید صورت گیرد.

پس از هفته‌ها ابهام در رابطه با زمان عرضه خودروهای وارداتی به بورس کالا و تحویل آن‌ها به مردم، وزارت صمت اعلام کرد که در ما‌ه‌های آینده این خودروها به دست مشتری می‌رسند. امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در این رابطه اعلام کرد: 10 درصد از خودروهای وارداتی به‌صورت فوری و به محض خرید تحویل داده می‌شوند. اما 90 درصد این خودروهای فروخته‌شده حدوداً سه تا شش ماه بعد از خرید تحویل مشتری خواهند شد.

تامین ارز واردات خودرو از جیب مردم!

سخنگوی وزارت صمت علت این تاخیر را زمان‌بر بودن ساخت خودرو معرفی کرد و توضیح داد: خودروسازان خارجی پس از ثبت سفارش اقدام به ساخت خودرو می‌کنند و این‌گونه نیست که خودرو تولید کنند و در پارکینگ‌های خود نگهداری کنند.

حال با توجه به اظهارنظر سخنگوی وزارت صمت در رابطه با علت تاخیر تحویل خودروهای وارداتی، این مساله مطرح می‌شود که آیا شرکت‌های واردکننده با مبالغی که از مردم دریافت خواهند کرد اقدام به واردات خودرو می‌کنند؟

به نظر می‌رسد شرکت‌های منتخب واردکننده خودرو همچنان در مساله تامین ارز با مشکلاتی همراه هستند. به همین علت است که ابتدا اقدام به پیش‌فروش خودروهای وارداتی کرده‌اند تا با ارز به‌دست آمده از فروش این خودروها بتوانند خودرو وارد کشور کنند.

درخواست وزارت صمت مبنی بر پیش‌فروش این خودروها در بورس کالا، به‌نوعی فروش خودروهایی است که هنوز ورود آن‌ها به کشور به مرحله قطعی نرسیده است و احتمال این وجود دارد که شرکت خودروساز حاضر به فروش خودرو به ایران نشود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان