شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر : 57625

مدیرعامل سبدگردان نیکان در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

حمایت از سهامداران خرد؛ اولویت دوم سیاست گذاران

حمایت از سهامداران خرد؛ اولویت دوم سیاست گذاران
فردین آقابزرگی مدیرعامل سبدگردان نیکان گفت: حمایت از سرمایه گذاران بزرگ برخلاف اهداف اولیه و موضوع اصلی تعریف شده سازمان بورس و بازار سرمایه است.

فردین آقابزرگی مدیرعامل سبدگردان نیکان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عدم تخصیص عرضه های اولیه به کدهای حقیقی، اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارند. از این میزان حدود ۷۵ درصد (۴۵۰ هزار میلیارد تومان) دارایی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است که بر اساس تکالیف سازمان بورس این صندوق ها باید بخشی از منابع خود را به خرید اوراق دولتی یا اوراق بدهی تخصیص دهند.


بیشتر بخوایند:پرداخت وام قرض الحسنه برای زائران اربعین


وی افزود: این رویه را شاهد هستیم که عرضه‌های اولیه به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می گیرد و عمدتا به دلیل محدودیت‌های بورس قادر به پرداخت بازدهی خود و حتی برخی از آنها توانایی تقسیم سودشان هم نیستند؛ بنابراین تخصیص عرضه‌های اولیه که با توجه به قیمت پایین‌تر از ارزش ذاتی آنها در بورس جبران زیان‌های عنوان شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هم اکنون تمرکز فروش عرضه‌های اولیه سهامداران خرد که قبلا عرضه های اولیه در مقدار ناچیز حتی می خریدند؛ بر این است که یونیت صندوق‌های سرمایه گذاری را خریداری کنند و صندوق‌ها تحت نظارت و تحت امر سازمان بورس و مسئولان اقتصادی فعالیت خود را انجام دهند، اوراق بخرند و در حقیقت باید گفت حمایت از سهامداران خرد اولویت دوم محسوب می‌شود.

آقابزرگی تصریح کرد: این طور به نظر می‌‎رسد که سیاست گذار در جهت حمایت از سرمایه گذاران بزرگ حرکت می‌کند که این کار برخلاف اهداف اولیه و موضوع اصلی تعریف شده سازمان بورس و بازار سرمایه است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + شانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان