شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر : 56149

ضرورت حمایت از بازار سرمایه توسط دولت مردان

حسین محمودی اصل: بورسی ها سربازان خط اول تولید هستند و باید مورد احترام باشند

حسین محمودی اصل: بورسی ها سربازان خط اول تولید هستند و باید مورد احترام باشند
حسین محمودی اصل کارشناس بازار سرمایه رشد و شکوفایی بورس را در گرو حمایت دولت دانست و خواستار احترام به سرمایه گذاران به عنوان سربازان خط اول تولید شد.

حسین محمودی اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس گفت: بازار سرمایه در طول دو سال اخیر دچار نوسانات متعددی بود و با افت ۳۰ درصدی شاخص کل همراه بود؛ این در حالی است که در دوسال اخیر ارز و سکه ۴۰ درصد، مسکن ۹۹ درصد و پراید ۱۱۵ درصد رشد را تجربه کردند؛ این بدین معنی است که تولید از تحریم و تورم و تصمیمات خلق الساعه بیش ترین آسیب را دیده است و بهشت دلالان و سوداگران با کمترین ریسک و بیشترین سود مهیا بوده است.
وی افزود: دامنه بی‌اعتمادی به تصمیمات تا آنجا پیشرفته است که پس از جلسه دولت در خصوص بازارسرمایه، فشار فروش، کاهش شاخص و کاهش حجم معاملات را شاهد هستیم.
حسین محمودی اصل بیان کرد: شاید مهم ترین مشکل بازار سرمایه عدم وجود بینش اقتصادی مناسب در دولت‌هاست؛ وقتی بخش اعظم وزرا و مدیران ارشد دولتی نه تنها تجربه بورسی ندارند، بلکه شناخت اولیه مناسبی از بازار سرمایه ندارند، نباید انتظار چندانی از رشد تولید و بازار سرمایه داشت.
به گفته این فعال بازارسرمایه؛ وقتی سایر بازارها بازدهی مناسبی دارند خروج پول چند ماهه را شاهد بودیم که نشانگر ناامیدی از وعده های دولت در خصوص تولید و بورس دارد. بازگشت اعتماد، زمان‌بر خواهد بود و شرط آن، بازگشت معقولیت به تصمیمات اقتصادی است.
حسین محمودی اصل بیان داشت: بی تردید تصمیمات باید بخش تولید و جذابیت آن را لحاظ کند و بازارسرمایه ثبات و چشم انداز مناسب می طلبد، همچنین تا ارده واقعی در این زمینه نبیند، همچنان مردد خواهد ماند.


بیشتر بخوانید: کیش اینوکس ۲۰۲۲ با حضور سازمان بورس برگزار می شود


این کارشناس ارشد بازارسرمایه عنوان کرد: افزایش خوش بینی به احیای برجام می‌تواند با کاهش جذابیت سایر بازارها، ورود پول حقیقی به بازار سرمایه را رقم زند؛ جایی که قیمت سهام ها جذاب و معقول است.
وی تصریح کرد: افزایش معاملات از محدوده ۲ هزار میلیارد به ۴ هزار میلیارد درفاز اول امیدها را افزایش خواهد داد. رفع تحریم ها در میان مدت برای کل بازار سهام چه ریالی و چه دلاری جذابیت ایجاد می کند.
حسین محمودی اصل خاطرنشان کرد: کاهش بهای تمام شده، کاهش هزینه‌های مالی ناشی از کاهش تورم، کاهش هزینه نقل و انتقال، افزایش مشتریان و برگشت به بازارهای دیگر، افزایش صادرات، کاهش هزینه بیمه و حمل ونقل و … نویدبخش افزایش سود شرکت‌ها خواهد بود.
این فعال بازار سرمایه ادامه داد: در کوتاه مدت نیز به جهت مبنای دلار نیمایی برای سهام دلاری که حتی با کاهش دلار بازار آزاد افزایشی خواهد بود می‌تواند تحرک بخش باشد؛ ضمن این که سهام دلاری عمدتا p/e پایینی دارند و توزیع سود مجمع مناسبی را از خود نشان داده‌اند.
وی اظهار داشت: خصوصی سازی خودروسازها می تواند سایه قیمت گذاری دستوری را از سر بازار کم کند و بورس کالا محل دائمی عرضه خودرو باشد؛ در مجموع ظرفیت بازارسرمایه برای رشد بسیار مهیاست و می‌تواند عقب ماندگی خود را جبران کند، اما شرط اساسی، ایجاد اعتماد و ثبات است.
حسین محمودی اصل یادآور شد: گام اول، افزایش بینش اقتصادی دولت و هماهنگی با بازار سرمایه قبل از هر تصمیم اقتصادی بوده و فعالان بازارسرمایه و سرمایه گذاران در بورس باید به عنوان سربازان خط اول تولید شناخته شده و مورد احترام باشند.
به گفته این فعال بازارسرمایه؛ کاهش تورم، کمک به تامین مالی تولید اساسی ترین نیاز کشور است که توسط بازار سرمایه شکل می‌گیرد و فعلا سوداگران و دلالان بدون ریسک پاداش گرفتند. اگر با نظام مالیاتی مناسب و سیاست های اقتصادی مولد تغییر شیوه در حمایت از تولید و بورس صورت نگیرد، هیچ امیدی به شکوفایی اقتصادی نباید متصور بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + هجده =

پراپ تریدینگ

کمان