صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 83999

حسین زمانی در گفت‌وگو با شهر بورس:

با احیای برجام صنایع ریالی پیشرو بازار خواهند بود

با احیای برجام صنایع ریالی پیشرو بازار خواهند بود
حسین زمانی کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر احیای برجام رخ دهد، صنایع ریالی خصوصا صنایع بانکی، خودرویی، قطعات و دارویی می‌توانند پیشرو باشند.

حسین زمانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس در خصوص نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: حرکت فوق العاده‌ای در بحث نمایشگاه پانزدهم صورت گرفته و استقبالی که از این نمایشگاه صورت گرفته در تاریخ نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بی سابقه بوده است، به نظرم اگر زمان نمایشگاه ادامه دار بود استقبال بیشتری هم صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: اگر سیاست‌های اقتصادی و سیاسی ایران بازگشایی شود اتفاقات خوبی برای سیاست کلان کشور می‌تواند رخ دهد، فکر می‌کنم در آینده با گشایش‌های سیاسی و اقتصادی شاهد پویش بیشتری در نمایشگاه باشیم.

با احیای برجام صنایع ریالی پیشرو بازار خواهند بود

کارشناس بازار سرمایه در خصوص احتمال توافق سیاسی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: تقریبا در ده سال گذشته دوبار این اتفاق در سال ۹۲ و ۹۴ رخ داده که اگر به سال ۹۴ برگردیم بعد از مخابره اخبار مثبت برجامی بازار سهام واکنش‌های بسیار خوبی نشان داد و تقریبا از آذر ماه تا پایان آن سال بازار در رالی صعودی خوبی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به نظرم مجددا این اتفاق تاریخی می‌تواند برای بازار ما شکل بگیرد و اگر هم احیای برجام رخ دهد، صنایع ریالی می‌توانند پیشرو باشند؛ خصوصا صنایع بانکی، خودرویی، قطعات و دارویی که بر پایه ریال هستند اتفاقات بهتری برای آنها رخ خواهد داد و صنایع دلاری هم حرکات مثبتی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید: برکناری رئیس سازمان بورس صحت ندارد


سهامداران در سرمایه‌ گذاری دقت لازم را داشته باشند

زمانی با اشاره به وضعیت کلی بازار توضیح داد: PBE بازار در حوالی ۷/۵ بازار ایده آلی است و به سهامداران توصیه می‌کنم در سرمایه‌ گذاری خودشان دقت لازم را داشته باشند. به نظرم بهترین نوع سرمایه گذاری در سهم‌هایی با PBE پایین هستند که تقسیم سود سالانه هم دارند.

حسین زمانی کارشناس بازار

وی در خصوص آغاز فصل برگزاری مجامع گفت: کسانی که تجربه بیشتری در بازار دارند به دنبال سهم‌هایی هستند که تقسیم سود بیشتری داشته باشند و دارای PBE پایین باشند و در حال حاضر ما سهم‌های زیادی داریم که PBE زیر ده دارند، سالانه سود خوبی تقسیم می‌کنند و رشد بهتری نسبت به بازارهای دلاری دارند.

وی ادامه داد: پیشبینی که امسال وجود دارد ۸۸۰ همت سود تقسیمی شرکت‌های بورسی است که سال گذشته این عدد ۵۰۰ همت بود که رشد تقریبا دوبرابری داشته‌اند. گزارش بسیاری از شرکت‌ها خوب بوده و اتفاق خوبی برای بازار ما خواهد افتاد.

کارشناس بازار سرمایه درباره بازارهای موازی هم ابراز داشت: بازارهای موازی در رکود کامل قرار دارند البته اگر احیای برجام رخ دهد اولین بازاری که به رکود عمیق خواهد رفت بازار ملک خواهد بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان