صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 117108

مشاور وزیر اقتصاد در غرفه شهر بورس:

جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا عجولانه بود

جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا عجولانه بود
مشاور وزیر اقتصاد، جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا را «عجولانه» دانست و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا باید ادامه می‌یافت.

حمیدرضا فولادگر مشاور وزیر اقتصاد با حضور در غرفه شهر بورس در نمایشگاه رسانه‌ها، درباره سیاست‌های جدید مالیاتی اظهار داشت: سیاست‌های مالیاتی کشور بر مبنای سیاست‌های کلی نظام است که قوانین آن هم در مجلس تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: البته درباره قوانین بحث و اختلاف پیش می آید، به طور مثال درباره مصوبات بودجه امسال صحبت‌ها و نظراتی داشتیم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مورد بحث قرار گرفته و ایرادات آن برای اصلاح به مجلس اعلام شد.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه روی اصل سیاست‌های مالیاتی نمی‌توان ایراد گرفت، عنوان کرد: همیشه نمی‌توان کشور را درآمد محور اداره کرد و روی فروش نفت خام اتکا کرد و باید کشور درآمدهای مالیاتی‌اش را افزایش دهد.

جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا عجولانه بود

وی درباره مخالفت‌ها با ادامه عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: اینکه بگوییم بورس کالا باعث افزایش قیمت می‌شود به طور مطلق درست نیست اما حرف من این است که بورس کالا بخشی از بازار سرمایه است و به صورت جزیره‌ای نمی‌توان به آن نگاه کرد که فلان محصولات به بورس کالا برود اما خود بازار سرمایه ساماندهی نشود.


بیشتر بخوانید: عرضه خودرو در بورس کالا به تعویق افتاد


فولادگر ادامه داد: بازار سرمایه و بورس کالا به شکلی نیمه آزاد و نیمه رقابتی است؛ یعنی کاملا عرضه و تقاضا حاکم نیست. مثلا در مقطعی با تشدید تحریم‌ها در سال 97 وضعیت ارزی کشور به هم ریخت و این تعریف صنایع پایین دست و بالادست به هم ریخت که اینجا دولت با ورود تنظیم بازار انجام می‌دهد و دیگر معادله عرضه و تقاضا حاکم نیست.

وی تصریح کرد: اما در مجموع از هر فرصت بازار سرمایه که برای نظام تولید و توزیع بتوانیم استفاده کنیم، باید استفاده کرد. سال گذشته در همان مقطع که عرضه خودرو در بورس کالا رخ داد اگر درست ادامه پیدا می‌کرد کم کم نتیجه می‌گرفت و فاصله قیمتی کاهش می‌یافت.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا عجولانه منتفی شد، یادآور شد: تا وقتی که تولید و مصرف تراز نیست این مشکل ادامه خواهد داشت و متاسفانه از فرصت بازار هم خوب استفاده نشد که قضاوت صحیحی درباره عرضه خودرو در بورس کالا وجود داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور سنتی وقتی از تامین مالی حرف می‌زنیم همه یا از سهام سرمایه‌گذاران یا بانک سخن می‌گویند که علت این موضوع هم ناآشنا بودن با ظرفیت بورس است. متاسفانه خیلی از فعالان صنایع ما این ظرفیت‌ها را نمی‌شناسند که به نظرم رسانه‌هایی مانند شما و قعالین بازار باید این ظرفیت‌ها را معرفی کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان