شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر : 56329

میزگرد چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس/

جعفر محرم پور: شرکت ها طی 10 سال آینده ناگزیر به حضور در بورس هستند

جعفر محرم پور: شرکت ها طی 10 سال آینده ناگزیر به حضور در بورس هستند
جعفر محرم پور دبیر اتاق بازرگانی تبریز در میزگرد چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس گفت: ما ناگزیریم طی ۱۰ سال آینده به بحث شفافیت و بورس رو بیاوریم.

جعفر محرم پور در میزگرد تخصصی شهر بورس با موضوع چالش‌ها و راهکارهای ورود شرکت‌ها به بورس، اظهار داشت: تب ورود افراد جامعه به بازار سرمایه طی چهار، پنج سال اخیر ایجاد شد، اما متاسفانه دولت آن را خراب کرد.

وی افزود: فضای بورسی کشور دولتی ترین فضای اقتصادی کشور است و دولت با سیاست‌های خود به بدترین شکل ممکن آن را اداره کرد. ما عملاً در بازار سرمایه ضرب المثل «اگر بیابان را به دولت بدهیم شن و ماسه کم می‌آوریم» را به چشم خود دیدیم. بازار مسکن خصوصی ترین بازار کشور به حساب می‌آید؛ چراکه عرضه و تقاضا در آن تعیین کننده است.

دبیر اتاق بازرگانی تبریز به تشریح دلایل حضور کم رنگ شرکت‌های آذربایجان شرقی در بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸ بازدیدی از شهرک صنعتی نطنز اصفهان داشتیم. ۱۰ واحد بخش خصوصی در آنجا حاضر بودند که پنج شرکت، ۲۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرده بودند.


بیشتر بخوانید: میزگرد چالش ها و راهکارهای ورود شرکت ها به بورس توسط شهر بورس برگزار شد


جعفر محرم پور ادامه داد: دیوار بی‌اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی روز به روز بلندتر می‌شود و اگر دولت دیوار را شکسته،  بخش خصوصی زیر آوار آن مانده است. نوع فرهنگ منطقه، با بازار سرمایه سازگار نیست و رغبت کمتری برای ورود شرکت‌ها به این بازار وجود دارد. با این حال، فعالان اقتصادی ما ناگزیر به ورود به این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه »اتاق بازرگانی برای فرهنگ سازی و اعتماد سازی در این زمینه تلاش خواهد کرد»، گفت: دروغ‌ها، رفتارها و از بین بردن ساده ترین مفهوم اقتصاد توسط دولت، منجر به بی‌اعتمادی مردم به بورس شده و تمایل فعالان اقتصادی به این بازار را کاهش داده است.

دبیر اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: در این مقطع، فرهنگ سازی و ترغیب فعالان اقتصادی نسبت به ورود به بازار سرمایه سخت‌ترین کار ممکن است، اما ما ناگزیریم طی ۱۰ سال آینده به بحث شفافیت و بورس رو بیاوریم.

جعفر محرم پور تاکید کرد: نسبت به بورس، فضای منفی ایجاد شده و اعتماد در بازار سرمایه به کمترین حد خود رسیده است. فعالان این بازار باید سال‌ها تلاش کنند تا این اعتماد به بازار برگردد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان