شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 66584

جزئیات عرضه لاماری در بورس کالا اعلام شد

جزئیات عرضه لاماری در بورس کالا اعلام شد
فردا بورس کالا شاهد عرضه لاماری خواهد بود. قیمت پایه لاماری در بورس کالا اعلام شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، جزئیات عرضه لاماری در بورس کالا اعلام شد.

۵۰۲ دستگاه لاماری فردا با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان روی تابلوی معاملات می‌رود.

فردا (یکشنبه) ۵۰۲ دستگاه لاماری ایما متعلق به مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در بورس کالا عرضه خواهد شد که شامل ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما سفید با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان می‌شود.

میزان پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد و هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو به اسم شخص خریدار خواهد بود و خریداران جهت تحویل خودرو باید یکی از نمایندگی های مجاز آرین پارس موتور را انتخاب کنند.

علاوه بر قیمت پایه، هزینه های جانبی شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه ها جمعا به مبلغ ۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۲۲۶ تومان شامل بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری است و کلیه هزینه های فوق صرفا باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وبسایت و درگاه پرداخت الکترونیک واریز شود.

مهلت ثبت سفارش لاماری امروز ساعت ۱۷ است و خودروهای خریداری شده ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده می شود.

در اطلاعیه عرضه این خودرو آمده است: درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد است و هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه در تاریخ عرضه و برای یک دستگاه خودرو است.

هزینه‌های جانبی شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعاً به مبلغ ۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۲۲۶ تومان شامل بیمه شخص ثالث، پلاک، مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض شهرداری است و کلیه هزینه‌های فوق صرفاً باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت وارد شود.


بیشتربخوانید: عرضه خودرو لاماری ایما در بورس کالا


قیمت اقتصادی لاماری ایما

براساس آگهی‌های فروش لاماری ایما در پلتفرم‌های آنلاین، قیمت این خودرو در بازار نزدیک به 2 میلیارد تومان است. سایت دیوار قیمت این خودرو را یک میلیارد و 965 میلیون تومان نشان می‌دهد. یعنی بیش از یک میلیارد تومان گران‌تر از قیمت پایه این خودرو در بورس کالا.

قیمت پایه لاماری ایما 981 میلیون تومان اعلام شده است. اما با توجه به اختلاف قیمت بیش از یک میلیارد تومانی با بازار، این خودرو با قیمت‌هایی خیلی بالاتر از این میزان معامله می‌شود. مگر این که متقاضی برای آن کم باشد.

هر کسی که متقاضی خرید لاماری ایما باشد، باید ریسک سرمایه گذاری در بازار خودرو را بپذیرد. چرا که امکان افت قیمت در هر بازاری وجود دارد. از آنجایی که پول خریدار 3 ماه نزد شرکت خودروسازی می‌ماند، باید سود سپرده گذاری را نیز در نظر گرفت.

با توجه به خواب پول 3 ماهه و ریسک سرمایه گذاری، خرید این خودرو تا قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان اقتصادی است. یعنی اگر خریدار قیمت پیشنهادی خود را تا این نرخ ثبت کند، مشمول سود حدود 15 درصدی می‌شود.

به مبلغ یک میلیارد و 550 میلیون تومان، مبلغ 140 میلیون تومان به عنوان مالیات و 25 میلیون تومان هزینه‌جانبی اضافه می‌شود. در مجموع قیمت لاماری ایما بورسی برای خریدار یک میلیارد و 715 میلیون تومان تمام می‌شود. این قیمت نهایی حدود 14.5 درصد با بازار اختلاف دارد. خریدار با این قیمت 250 میلیون تومان سود می‌کند.

البته امکان رشد قیمت طی 3 ماه آینده وجود دارد و ممکن است سود خریدار بیش از این میزان شود. حدود 2 ماه و نیم قبل قیمت لاماری ایما در بازار یک میلیارد و 429 میلیون تومان بود. اما از روز 18 مهر تا به امروز 536 میلیون تومان افزایش قیمت داشته، یعنی 37 درصد رشد کرده است.

چرا قیمت لاماری ایما افزایش یافت؟

لاماری ایما 9 ماه قبل با مبلغ 989 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و نخستین عرضه به بازار آن نیز اردیبهشت سال جاری صورت گرفت.

حال که حدودا 9 ماه از نخستین عرضه این خودرو می‌گذرد، مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت آن در بورس کالا حدودا به یک میلیارد و 300 میلیون تومان و قیمت آن در بازار آزاد به یک میلیارد و 900 میلیون الی دو میلیارد تومان رسیده است. این یعنی رشد قیمت لاماری در بازار آزاد 900 میلیون تومان بود. به روایتی دیگر، می‌توان گفت که این خودرو به طور متوسط ماهانه 100 میلیون تومان در بازار آزاد گران شده است.

عرضه خودرو در بورس کالا یکی از عوامل رشد قیمت چنین خودروهایی بود.عرضه قطره چکانی نیز دیگر عامل افزایش قیمت خودروها بود. اما نکته مهم این است که وقتی دیگر بازارها در خرداد و تیر ماه رشد کردند، خودرو از رشد عقب ماند. این عقب ماندگی از رشد بالاخره باید جبران می‌شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان