شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر : 79955

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات عنوان کرد؛

جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه

جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به تشریح جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت و گفت: این مالیات پس از کسر تورم اخذ خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، سید محمدرضا میرتاج الدینی در نشست بررسی چالش های سرمایه گذاری که توسط اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، درباره جزئیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: این طرح از سوی کمیسیون اقتصادی مطرح شده است.

وی افزود: این طرح تا ۱۰ ماده تصویب شده و هفته آینده بررسی آن ادامه خواهد یافت. البته با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد که تصویب آن فرایندی حدوداً پنج ماهه را طی کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصل طرح، در دفاع از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بوده و هدف اصلی، مقابله و کنترل سوداگری است. طرح مالیات بر عایدی سرمایه نوعی مالیات برای افرادی است که اقدام به خرید و فروش در مسکن، طلا و خودرو می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آثار تصویب مالیات بر عایدی سرمایه بر بازار سهام


میرتاج الدینی «عدالت مالیاتی» را دیگر هدف این طرح دانسته و گفت: اشکالاتی بر طرح مالیات بر عایدی سرمایه وارد است. مالیات اخذ شده پس از کسر تورم اعمال خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به وضعیت بودجه سال جاری، خاطرنشان کرد: بودجه عمومی دولت ۵ میلیون همت است. سال گذشته بودجه برای اولین بار به تحقق 95 درصدی و کسری بودجه به حداقل رسید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان