شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر : 122258

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

جاماندگان سهام عدالت بخوانند
اعطای سهام عدالت به جاماندگان تکلیف قانونی در بودجه سال گذشته بود، که به گفته وزیر اقتصاد قرار شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.

به گزارش شهر بورس،  اعطای سهام عدالت به جاماندگان که در تبصره دوم قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شدند، اما به دلایلی اجرای آن به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا این که در برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف شد از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند. اعطای سهام عدالت به جاماندگان که حتی بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره دارد.

جاماندگان سهام عدالتی که شناسایی آنها هم در سال ۱۴۰۲ انجام شده و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص آن گفته بود: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند.

اما چرا علی‌رغم تاکیدات قانونی همچنان اعطای سهام عدالت به جاماندگان اجرایی نشده است؟ موضوعی که روزهای آخر اسفندماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در رابطه با آن مطرح کرده بود: با توجه به این که در مورد مبنای حقوقی سبد سهامی که باید به نومشمولان واگذار شود اختلافات حقوقی وجود داشت بنا شد ابتدا موانع حقوقی برداشته شود و بعد سبد سهام برای نومشمولان به تصویب برسد.


بیشتربخوانید: ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه زمانی آغاز می‌شود؟


بلاتکلیفی اعطای سهام عدالت به جاماندگان که صفری زاده یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: من سرپرست یک خانواده ۴ نفره با دهک سه و راننده هستم، اما سهام عدالت ندارم بسیاری از بستگان با شرایطی به مراتب بهتر از سهام عدالت و سود آن استفاده می‌کنند این درست نیست که من و خانواده‌ام از این حق قانونی محروم بمانیم.

مرادی دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر نام این سهام عدالت است باید به عدالت تخصیص یابد حال به هر دلیلی گروهی جاماندند چرا باید قانون به درستی اجرا نشود انتظار این است که به این موضوع توجه بیشتری شود.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که علی‌رغم تاکیدات قانونی اما همچنان سهامداران چشم انتظار تعیین تکلیف آن هستند تا سرانجام این تکلیف قانونی به اجرا برسد!

هیچگونه ثبت نام سهام عدالتی در حال حاضر وجود ندارد

در ادامه هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و… مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

حاجی وند در ادامه هم بیان کرد: بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.

با ورود به سال جدید حالا جاماندگان سهام عدالت منتظر رفع موانع حقوقی و رسیدن اعطای سهام عدالت به ایستگاه‌ پایانی خود پس از سال‌ها وقفه، علی‌رغم تاکیدات قانونی هستند باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر اعطای سهام عدالت به جاماندگان خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان