شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 28797

ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام الزامی شد

ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام الزامی شد

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیر ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.   مریم شاه حسینی خاطر

به گزارش شهر بورس به نقل از اقتصاد آنلاین، مدیر ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.  

مریم شاه حسینی خاطر نشان کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده است تا کارگزاران نیز اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: کارگزار ناظر سهام عدالت شما کیست؟

شاه حسینی با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا روز بیستم شهریورماه جاری فرصت دارند تا ثبت خود را در سامانه سجام قطعی کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم سهامداران بالای ۶۵ سال هستند که تا روز سی‌ام شهریور ماه و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸ سال هستند که تا دهم مهرماه امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

مدیر ناشران سمات تاکید کرد: سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود (غیرقابل خرید و فروش) می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری سجامی نشده‌اند، افزود: این شرکت‌ها نیز باید هر چه سریعتر مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان