شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر : 13696

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

ثبت رکورد جدید برای بیت کوین

به گزارش شهر بورس، روند صعودی بیت کوین بار دیگر سرعت گرفت و با توجه به خوش‌بینی‌های ایجاد شده مبنی بر پذیرش بیشتر این دارایی در میان سرمایه‌گذاران، برای اولین بار از مرز 60 هزار دلار عبور کرد. بیت‌کوین پس از رسیدن به قله 58 هزار دلاری در اواخر ماه گذشته وارد فاز اصلاحی شد

به گزارش شهر بورس، روند صعودی بیت کوین بار دیگر سرعت گرفت و با توجه به خوش‌بینی‌های ایجاد شده مبنی بر پذیرش بیشتر این دارایی در میان سرمایه‌گذاران، برای اولین بار از مرز 60 هزار دلار عبور کرد.

بیت‌کوین پس از رسیدن به قله 58 هزار دلاری در اواخر ماه گذشته وارد فاز اصلاحی شد و حالا پس از تصویب لایحه بودجه ۱٫۹ میلیارد دلاری حمایت از کسب‌وکارها که توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد، این رمز ارز از خوش‌بینی ایجاد شده برای بازگشت به شرایط قبل همه‌گیری بهره‌مند شده و دوباره روند صعودی را از سر گرفت.

آنتونی ترنچف، مدیرعامل و بنیان‌گذار Nexo در لندن گفت: انعطاف‌پذیری بیت کوین یک ‌چیز افسانه‌ای بوده و هر اصلاح، فرصتی برای تجدید نیرو و حرکت به سمت بالا است.

ارزش بیت کوین در میان افزایش علاقه نهادها و همچنین افزایش تقاضای شدید در سال گذشته یک هزار درصد افزایش‌یافته است.

مدافعان بیت کوین از آن به‌عنوان یک دارایی ارزشمند یاد می‌کنند که قادر است مانند طلا ارزش خود را در برابر تورم حفظ کند. همچنین برخی دیگر این افزایش قیمت را همانند چرخه رونق و سقوط در سال‌های 2017 و 2018 میلادی، حباب می‌دانند.

با این حال، شرکت‌های صنعتی و برخی از تحلیلگران این روند صعودی را متفاوت ازآنچه در سال‌های 2017 و 2018 رخ داد می‌دانند.

برای نمونه می‌توان به سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد دلاری شرکت تسلا در بیت کوین و حمایت مدیرعامل اجرایی آن ایلان ماسک از این دارایی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

مایک نوگراتز، سرمایه‌گذار میلیاردر که مدیرعامل هولدینگ گالکسی است، مدعی شده «بیت کوین می‌تواند تا پایان سال 2021 به 100 هزار دلار برسد.»

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت Oanda گفت: بررسی محرک‌های اقتصادی، حمایت بی‌وقفه ایلان ماسک و کاهش قدرت فروشندگان کوتاه‌مدت دقیقاً همان چیزی است که برای صعود بیت کوین به بالاتر از سطح 60 هزار دلار لازم بود. بار دیگر بیت کوین یک نیروی غیرقابل‌مهار به نظر می‌رسد که هیچ‌کس نمی‌خواهد مانع ادامه این روند شود.

گزارش و ترجمه از علیرضا نقی لو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان