صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 13661

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

ورود دوباره پول‌های بزرگ به دنیای ارزهای دیجیتال

به گزارش شهر بورس، بیت کوین و ارزهای دیجیتال نامی است که شاید کمتر کسی در سالیان گذشته شنیده بود. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ اولین بار توسط ساتاشی ناکامورا در سطح جهان مطرح شد. بنیان گذار بیت کوین، هدف از خلق این ارز دیجیتال را انجام معاملات در سراسر جهان بدون واسطه و نیاز

به گزارش شهر بورس، بیت کوین و ارزهای دیجیتال نامی است که شاید کمتر کسی در سالیان گذشته شنیده بود.
بیت کوین در سال ۲۰۰۹ اولین بار توسط ساتاشی ناکامورا در سطح جهان مطرح شد.

بنیان گذار بیت کوین، هدف از خلق این ارز دیجیتال را انجام معاملات در سراسر جهان بدون واسطه و نیاز به تائید معاملات توسط بانک‌ها در بستر شبکه بلاک چین اعلام کرده بود. در اوایل کمتر کسی به موفقیت چنین دارایی ایمان داشت.

اولین معامله بیت کوین توسط فردی به نام «لاسلو هنیچ» در ایالت فلوریدا انجام شد. وی برای خرید ۲ عدد پیتزا، 10 هزار بیت کوین پرداخت کرد. در میان معامله گران بازار ارزهای دیجیتال این روز به‌عنوان روز پیتزا شناخته می‌شود.

با مقایسه قیمت امروز بیت کوین و آن معامله انجام‌ شده، می‌توان به مضحک بودن آن معامله پی برد ولی واقعیت آن است که کمتر کسی می‌توانست در آن سال‌ها پیش‌بینی کند بیت کوین به چنین ارزشی خواهد رسید.

همچنین بخوانید: سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین مجوز ندارند

بیت کوین در چند ماه اخیر افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده و سرانجام بعد از رسیدن به قله 58 هزار و 354 دلاری در ۲۱ فوریه، وارد روند اصلاحی شد.

برخی‌ها دلیل این اتفاق را اظهارنظرهای مختلف نسبت به این ارز دیجیتال توسط افرادی مانند ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان می‌دانند که که چند روز قبل از رسیدن بیت کوین به سقف تاریخی خود، قیمت آن را بالا دانسته بود.

در کنار آن، عواملی مانند کمبود نقدینگی باعث شد گاوها (خریداران) قدرت خود را ازدست‌داده و خرس‌ها (فروشندگان) قدرت گرفتند و در نتیجه، قیمت این بیت کوین بیش از ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرد.

همزمان با خروج نقدینگی از ارزهای دیجیتال و ورود آن به بازارهای دیگر، رشد شاخص‌های بورس و کریپتوکارنسی‌ها آغاز شد. به عقیده سرمایه گذاران، این بازارها اصلاح خوبی را تجربه کرده و ارزنده به نظر می‌رسیدند.

حال بعد از گذشت چند هفته و رشدی که این بازارها داشتند، دوباره سرمایه گذران به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.
بر اساس بلومبرگ، بیت کوین به دنبال افزایش فشار فروش در بخش‌های پر ریسک بازارهای مالی به بالاترین سطح در ۲ هفته گذشته صعود کرد.

این دارایی دیجیتال قبل از اصلاح کوچکی که داشت تا ۵٫۷ درصد افزایش پیدا کرد و در حوالی ساعت 13 به 53 هزار و 747 دلار در نیویورک معامله شد.

اتر (دومین رمز ارز بزرگ جهان) نیز ۳٫۸ درصد جهش کرد. این افزایش قیمتی بیانگر افزایش خوش‌بینی به این دارایی پر ریسک را نشان می‌دهد.

شاخص Nasdaq 100 نیز که روز دوشنبه وارد فاز اصلاحی شده بود در حال بهبود شرایط است.
مت مالی، یکی از تحلیلگران ارشد بازار در Miller Tabak + Co روز سه‌شنبه در يادداشتي گفت که “ما احساس می‌کنیم اين بيشتر يك بازي پر ریسک است.”

وی که یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال است، متذکر شد که «بزرگ‌ترین رمزارز جهان در طی اصلاحات اخیر 100 Nasdaq به‌خوبی خود را از کاهش‌های سنگین قیمت حفظ کرده و شاید این می‌تواند به خاطر عملکرد بسیار خوب شاخص S&P 500 باشد.»

حتی در شرایطی که دارایی‌های پر ریسکی مثل Tesla Inc. و ARK Innovation ETF به‌تازگی کاهش قیمت شدیدی پیداکرده‌اند، قیمت بیت کوین با اخبار مربوط به افزایش تعداد مؤسساتی که از این رمز ارز در معاملات خود استفاده خواهند کرد، صعودی کرد.

طرفداران این رمزارز با این استدلال که بازیگران بزرگ مالی به دنبال استفاده هر چه سریع‌تر از این رمزارز هستند، موجب افزایش شتاب این صعود قیمتی شده‌اند. درحالی‌که از دیدگاه مخالفان دارایی‌های دیجیتال حباب متحرکی هستند که قرار است مانند چرخه رونق و سقوط سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ترکیده شود.

مارک موبیوس ، بنیان‌گذار شرکت Mobius Capital Partners سه‌شنبه در تلویزیون بلومبرگ بحث ارتباط تنگاتنگ بین سهام شرکت‌های فناوری و بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان را مطرح کرد.

وی گفت: رابطه بین قیمت بیت کوین و بازار فناوری بسیار نزدیک است. هر زمان که قیمت بیت کوین کاهش یابد سهام شرکت‌های فناوری نیز ضربه بسیار بدی خواهند خورد.

در همین حال ، صنعت دارایی‌های دیجیتال همچنان شاهد تأیید مؤسسات گوناگون است.

روز دوشنبه NYDIG، شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی مرتبط با بیت کوین اعلام کرد که 200 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران ازجمله شرکت‌های Stone Ridge Holdings Group ، Morgan Stanley ، New York Life ، MassMutual و Soros Management جذب کرده است.

به گزارش NYDIG، پذیرش بیت کوین در میان مؤسسات مختلف شتاب گرفته است. این ادعا با استناد به داده‌هایی است که نشان می‌دهد بیمه‌گذاران بیش از یک میلیارد دلار دارایی مرتبط با بیت کوین در سیستم‌عامل خود دارند.

بر اساس گزارشی از ریچ راس، تحلیلگر Evercore ISI مدعی شده «بیت کوین می‌تواند به 75 هزار دلار برسد»، تحلیلگران هنوز از ادامه افزایش قیمت بیت کوین حمایت می‌کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda در ایمیلی نوشت: شواهد از بازگشت بیت کوین و اتریوم به روند صعودی حکایت دارد و دلیل آن ادامه سرمایه‌گذاری‌های کلان در این ارزهای دیجیتال است. علاقه مؤسسات و شرکت‌ها هنوز هم زیاد به نظر می‌رسد.

در چند ماه گذشته با سقوط شاخص بورس تهران، سرمایه‌گذاران ایرانی نیز به دنبال بازاری بودند که بتوانند در آنجا سرمایه‌گذاری و ضررهای خود را جبران کنند.

در چند ماه اخیر نزدیک به یک میلیون نفر از ایرانیان وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند که در صورت ادامه روند صعودی در این بازار به‌احتمال‌زیاد افراد بیشتری وارد این بازار خواهند شد.

ولی نکته‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است، پر ریسک بودن این بازار و نوسانات شدید به حساب می‌آید که این مورد احتمال وارد شدن ضررهای سنگین به افرادی که بدون آموزش وارد این بازار می‌شوند را بیشتر می‌کند.

در نتیجه، افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بازار هستند، باید قبل از آن‌که به فکر ورود باشد،حتماً آموزش‌های لازم دیده و سپس وارد حوزه ارزهای دیجیتال شوند تا از خطر نابودی سرمایه در امان باشند.

گزارش و ترجمه از علیرضا نقی لو

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان