صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 101446

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

ثبات نرخ ارز و روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت

ثبات نرخ ارز و روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت
محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه گفت: با سیاست‌های دولت در کوتاه مدت نرخ ارز ثابت و با حاکم شدن آرامش در منطقه نرخ طلا نزولی خواهد بود.

محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره پیشبینی اظهار داشت: بر اساس محاسبات انجام شده برای نرخ دلار و روش محاسبه دلار متناسب با تورم سالانه این انتظار وجود دارد که متناسب با نرخ تورم مصرف کننده در آبان ماه سال ۱۴۰۲ که از سوی مرکز آمار ۴۴/۹ درصد محاسبه شده است، انتظار دلار ۵۷ هزار تومانی را در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما دولت با سیاست سرکوب نرخ دلار توانسته قیمت را تثبیت کند و امیدوار است که جلوی رشد قیمت دلار را بگیرد اما موضوع حائز اهمیت با افزایش تولید ملی و کاهش نرخ تورم مصرف‌کننده به سراغ کنترل تورم رفت و نمی‌توان به صورت دستوری آن را کنترل کرد.

ثبات نرخ ارز و روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در کوتاه مدت قیمت دلار تغییر نخواهد کرد،گفت: سقف انس جهانی دو هزار و ۸۹ دلار است و در صورت ادامه آرامش در منطقه قیمت طلا هم در روزهای آینده به صورت نزولی خواهد بود پس با ثبات نرخ ارز و کاهش قیمت جهانی انس در ورود به این بازارها باید صبر کرد.

وی در خصوص بازار سرمایه هم گفت: روند فعلی بازار نتیجه سیاست غلط بانک مرکزی است و در دور بعدی دولت و با هجوم پول به بانک‌ها شاهد دور جدید تورم خواهیم بود، مسئولین فکر می‌کنند با روزه سکوت مسائل مشمول مرور زمان می‌شوند در حالیکه سکوت باعث می‌شود گره روی گره بیاید و مشکلات پیچیده‌تر شوند.


بیشتر بخوانید: عرضه های بورس انرژی امروز 7 آذر 1402


اعلمی ادامه داد: بی اعتبار کردن بازار بورس بزرگترین ضربه را به اقتصاد و تولید ملی می‌زند، حجم کم معاملات به دلیل خروج پول نتیجه تصمیمات و حرف‌های دولتمردان مانند خروج سیمان و… از بورس کالاست.

ثبات نرخ ارز و روند نزولی قیمت طلا در کوتاه مدت

دولت به دنبال پیشبینی‌پذیر بودن بازار بود و این اتفاق رخ داده که بنگاه‌های اقتصادی واکنشی به اخبار کدال‌ها ندارند و بازار فریز شده است.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید مطالبه اصولی از مسئولان انجام دهند؛ چرا باید پول به سمت بانک‌ها برود؟ به گردش در آوردن پول در شبکه بانکی چه تورمی را در آینده ایجاد خوهد کرد؟ بنده بارها اعلام کردم رکود فعلی بازار سرمایه نتیجه سیاست‌های پولی بانک مرکزی است.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان