صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 99428

مدیرعامل گروه مالی کیمیا مس ایرانیان در گفت‌وگو با شهر بورس:

تکیمیا در قیمت‌های فعلی ارزنده است

تکیمیا در قیمت‌های فعلی ارزنده است
مدیرعامل گروه مالی کیمیا مس ایرانیان با بیان اینکه « تکیمیا در قیمت‌های فعلی ارزنده است» از سرمایه‌گذاران خواست نگاه بلندمدتی داشته باشند.

محمد علیزاده در گفت‌وگو با شهر بورس، به معرفی شرکت تامین سرمایه کیمیا پرداخت و اظهار داشت: شرکت تامین سرمایه کیمیا متعلق به شرکت صنایع ملی مس ایران بوده که 51 درصد از سهام آن در اختیار گروه مالی کیمیا مس است. 9 درصد متعلق به صنایع ملی مس و 40 درصد سهامِ آن نیز در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: این شرکت در آبان ماه سال گذشته مجوز تاسیس خود را از سازمان بورس دریافت کرد. مجوز فعالیت نیز از اسفندماه صادر شد. تکیمیا در بدو فعالیت خود، موفق شد تمامی مجوزهای مشاور عرضه و سبدگردانی را دریافت کند. در حال حاضر صندوق سرمایه گذاری بخشی در فلزات اساسی و یک صندوق درآمد ثابت را داریم. شرکت با سرمایه دو هزار میلیارد تومان تاسیس شده است.

مدیرعامل گروه مالی کیمیا مس ایرانیان یادآور شد: این شرکت به شکل یک شرکت تامین سرمایه فعالیت می‌کند که در صنعت مس و فلزات اساسی متمرکز است. البته محدودیتی برای ارائه خدمات به سایر بخش‌ها و صنایع ندارد. نماد این شرکت نیز در بازار سرمایه با نام «تکیمیا» گشایش پیدا کرده و با توجه به عملکرد پیش بینی شده در قیمت‌های فعلی ارزنده است.


بیشتر بخوانید: برنامه «تکیمیا» برای تامین مالی شرکت‌های حوزه دارویی و سنگ آهن


علیزاده با اشاه به ماموریت شرکت تامین سرمایه کیمیا، خاطرنشان کرد: گروه مالی کیمیا مس به عنوان سهامدار عمده، شرکت را ملزم کرده تا در طرح‌های توسعه گسترده‌ای که شرکت مس برای افزایش ظرفیت دارد، مشارکت جدی داشته باشد. یک شرکت سهامی عام پروژه نیز در دست پذیره نویسی است که بزرگ‌ترین شرکت سهامی عام پروژه خواهد بود. صندوق‌های کالایی، بازنشستگی و طلا؛ برنامه‌هایی است که شرکت به دنبال اجرایی کردن آنهاست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت طی ماه‌های اخیر زیرساخت‌های خود را آماده می‌کرد، مجوزهایی که برای شروع فعالیت نیاز بود را اخذ کرده است. در تلاش هستیم سایر ابزارها را نیز راه اندازی کنیم.

مدیرعامل گروه مالی کیمیا مس با بیان اینکه «تمرکز هیئت مدیره بر روی توسعه تامین مالی شرکت و افزایش کیفیت سود است.»، گفت: امیدواریم با توجه به اینکه چهار هزار میلیارد تومان انتشار اوراق در برنامه داریم، با شناسایی سودهای مربوط به این اوراق، سود بیشتر را برای سهامداران به ارمغان بیاوریم.

علیزاده عنوان کرد: سرمایه گذاران با نگاه میان مدت و بلندمدت به تکیمیا نگاه کنند. با توجه به تغییر شیفت از انرژی، صنعت مس جایگاه ویژه ای دارد. تامین مالی با اتکا به ظرفیت های بازار سرمایه از طریق شرکت تامین سرمایه کیمیا یک اتفاق لازم و واجب است که امیدواریم در این مسیر موفق باشیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان