تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
کد خبر : 86483

تولید ثروت از ظرفیت های ارس به نفع محیط زیست و جامعه محلی

تولید ثروت از ظرفیت های ارس به نفع محیط زیست و جامعه محلی
در نشست با مدیران‌کل محیط زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، موضوع تولید ثروت از ظرفیت های ارس به نفع محیط زیست و جامعه محلی مطرح شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی در نشست با مدیران‌کل محیط زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی با اشاره به نقش حمایتی سازمان منطقه آزاد ارس از محیط زیست، خاطرنشان ساخت: وضعیت فعلی مناطق آزاد با قدیم متفاوت است بطوریکه منابع درآمدی فعلی مناطق آزاد مشخص و محدود می‌باشد و درآمد فعلی با درآمدهای سالیان گذشته قابل قیاس نیست و بیشتر درآمدهای این سازمان هم صرف پروژه‌های مهم عمرانی اعم از جاده و غیره می‌گردد.

وی افزود: باید به الزامات و نیازها توجه کرده و فرصت‌های دراختیار را مدنظر قرار دهیم و راهکارهایی مناسب برای تولید ثروت به نفع حفظ محیط زیست و تقویت اقتصاد جامعه محلی اتخاذ کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس متذکر شد: باید آموزش‌های لازم برای جامعه محلی و گردشگران جهت آشنایی با ارزش‌های محیط زیست، ژئوپارک و حفاظت از آنها صورت پذیرد و ظرفیت‌های مناطق حفاظت شده محیط زیست در مدارس برای دانش آموزان ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی سازمان منطقه آزاد ارس برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیست محیطی، تاکید داشت: آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد منظره گاه در دره‌دیز هادیشهر و روستای گلفرج هستیم و این منظره گاه‌ها باید به‌صورتی احداث گردد تا گردشگر را جهت تماشای حیات وحش جذب کند.


عملکرد مثبت ارس در تولید و صادرات


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران را جزو موفق‌ترین پردیس‌های کشور خواند و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه آزاد تهران و رشته محیط زیست این دانشگاه استفاده شود بطوریکه رویدادها و نشست‌های علمی محیط زیست به میزبانی دانشگاه‌های ارس برگزار گردد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت رود ارس برای توسعه گردشگری استفاده نشده است، ادامه داد: در کنار رود ارس، جنگل‌های گز داریم که می‌تواند در توسعه گردشگری، جذب مسافر و درآمدزایی بیشتر موثر واقع گردد.

بررسی تداخل زیست محیطی فرودگاه ارس، حفظ و نگهداری آبشار آسیاب، تشکیل کارگروه متشکل از اداره‌کل محیط زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی و سازمان منطقه آزاد ارس جهت بررسی تداخل بخشی از محدوده با مناطق حفاظت شده محیط زیست، طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی ارس و محیط زیست و آلودگی رود ارس با پساب صنعتی همسایگان از دیگر مباحث مطرح شده در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با مدیران‌کل محیط زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان