شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر : 82262

تولیدات ارس به کاپان ارمنستان صادر شد

تولیدات ارس به کاپان ارمنستان صادر شد
علی نوید معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارس در جلسه کارگروه بین‌المللی‌سازی مناطق آزاد کشور گفت: تولیدات ارس به کاپان ارمنستان صادر شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، علی نوید در جلسه کارگروه بین‌المللی‌سازی مناطق آزاد کشور به میزبانی ارس، اظهار داشت: در راستای جهانی‌سازی و بین‌المللی‌سازی مناطق آزاد، چند گام اجرایی در این منطقه اعم از ارتباط‌گیری با اتاق‌های بازرگانی کشور و بین کشورها برداشته شده که نتایج خوبی اعم از تقویت مراودات هیات‌های تجاری به‌همراه داشته است.

وی افزود: ارتباط با اتاق مشترک ایران و ترکیه و توافق جهت تبادل هیات‌های تجاری مشترک، دیدار با اتاق مشترک ایران و آذربایجان و ارتباط تنگاتنگ با اتاق مشترک ایران و ارمنستان از دیگر اقدامات منطقه آزاد ارس در راستای بین‌المللی‌سازی این منطقه می‌باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در حوزه بانک، بیمه، بورس و بانک بین‌الملل، شورای شعبه بانک‌های مستقر در منطقه آزاد ارس تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: ایده تشکیل کانون بانک‌های منطقه آزاد ارس مطرح شده و در مورد بورس، همسان با سایر مناطق آزاد، پیگیر بورس بین‌الملل بوده‌ایم و در موضوع فرابوررس طرح‌هایی در دست اجراست تا بتوانیم به‌منظور تامین سرمایه در گردش و ارائه سهام شرکت‌های تولیدی و جدید الاحداث در فرابورس با ساز و کارهای خاص اقداماتی صورت دهیم.


پایان رقابت 45 رکابزن در منطقه آزاد ارس


وی ادامه داد: تفاهم‌نامه منطقه آزاد مشترک مغری و نوردوز پیشتر منعقد گردیده ولی تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده که مجدانه پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم این منطقه آزاد مشترک را با کشور ارمنستان ایجاد کنیم و در کنار این منطقه، پیگیر ایجاد منطقه آزاد متناظر با کشور ارمنستان هم هستیم.

نوید به برپایی نمایشگاه تولیدات ارس در شهر کاپان ارمنستان اشاره کرد و بیان داشت: در راستای بین المللی‌سازی مناطق آزاد، اخیرا ارس در ارمنستان با پرپایی همایش و نمایشگاه حضور فعال داشت که منجر به صادرات اولین محموله تولیدات منطقه آزاد ارس به این کشور شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان