شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۳۳
کد خبر : 3793

توضیح معاون بازار شرکت بورس تهران درباره احتمال تعویق آغاز معاملات ETF ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس تهران درخصوص اینکه اعلام شده بود معاملات صندوق‌ ETF (دارا یکم) از امروز آغاز می‌شود گفت: تا حدودی کارهای اساسی صندوق های ETF مانند انتقال دارایی انجام شده اما برخی از ساز و کارهای مربوط به بازارگردانی نیمه تمام مانده که این

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس تهران درخصوص اینکه اعلام شده بود معاملات صندوق‌ ETF (دارا یکم) از امروز آغاز می‌شود گفت: تا حدودی کارهای اساسی صندوق های ETF مانند انتقال دارایی انجام شده اما برخی از ساز و کارهای مربوط به بازارگردانی نیمه تمام مانده که این موضوع نیازمند جمع‌بندی است و در این زمینه جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکل بازارگردانی اقدامات مربوط به انجام معامله صندوق‌های ETF انجام خواهد شد و دیگر موضوع خاصی برای معاملات امروز وجود نخواهد داشت. احتمال لغو معاملات صندوق‌های ETF وجود ندارد ممکن است معاملات آنها با تاخیر یک یا دو روزه مواجه شود اما به احتمال زیاد مشکلات ایجاد شده تا پایان امروز برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: افرادی که در یک ماه گذشته در پذیره‌نویسی این صندوق‌ها مشارکت کردند برای معاملات امروز باید دارای کد بورسی باشند و افرادی هم که از طریق سیستم‌های بانکی این صندوق‌ها را خریداری کردند باید هر چه زودتر سجامی شوند و مراحل دریافت کد را طی کنند تا بتوانند صندوق‌های در اختیار را بفروشند یا اقدام به خرید دوباره کنند.

گودرزی به افرادی که تاکنون نماد دارایکم در پرتفوی آنها درج نشده اشاره و عنوان کرد: اکنون اقدامات مربوط به این موضوع در حال انجام است و تا آخر وقت دیروز این نماد در پرتفوی افراد نمایش داده خواهد شد. قرار است مرحله دوم در تیر ماه پذیره نویسی شود اما تا جایی که از این موضوع اطلاع داریم این اقدام فعلا به تعویق افتاده است.

منبع: ایرنا

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان