شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر : 78546

یادداشت/

تورم ۷۰ درصدی در راه است؟

تورم ۷۰ درصدی در راه است؟
دولت نوید تورم ۷۰ درصدی در سال جدید را می‌دهد که اینها سیگنال های مهمی هستند. در چند ماه آینده باید شاهد اتفاقات کلانی در سطح دنیا باشیم.

به گزارش شهر بورس، رضا هوشمند فعال بازارهای مالی در یادداشتی به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی و بازارهای مالی پرداخت که این یادداشت را در زیر می خوانید:

با توجه به حال و روز آشفته این روزهای اقتصاد کشور و نوسانات شدید دلار و نزدیک شدن به تورم سه رقمی باید به بررسی بازارهای مختلف مالی بپردازیم.

در سطح جهانی با توجه به تورم و نرخ بهره آمریکا و شاخص دلار و موضوع ورشکستگی بانک ها شاهد نوسانات در قیمت های جهانی کامودیتی و ارزهای دیجیتال و اونس هستیم که می تواند بر افزایش قیمت دلار و قیمت ها در داخل تاثیرگذار باشد.

نیاز است دولتمردان تجدید نظر فوری در تصمیمات داشته باشند و با انجام مذاکره در کوتاه مدت جلوی بی ارزش شدن پول ملی را بگیرند.

سیاست های انقباضی شدید دیگر با توجه به رانت موجود در کوتاه مدت مانند افزایش نرخ بهره و تک نرخی کردن ارز و غیره اثرگذار نخواهد بود.

قیمت های فعلی ارز و طلا ریسک سرمایه گذاری در این حوزه ها را به شدت بالا برده و خطرناک است. هر چند توسعه همیشگی سرمایه گذاری در بازار سرمایه بوده است.

افزایش قیمت دلار باعث افزایش درآمدهای شرکت‌های دلاری خواهد شد و به افزایش شاخص و روند رو به رشد بورس کمک خواهد کرد.

دولت باید تمام تلاش خود جهت حمایت از بازار به کار بگیرد و باید با اقتصاد ذینفعانه و دستوری مقابله کند.

با توجه به بررسی بازدهی بازرها در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در بورس به علت عقب ماندگی می‌تواند زیان ناشی از بی ارزش شدن پول را جبران کند.


بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس امسال از تورم پیشی می گیرد


هدف کوتاه مدت شاخص سقف قبلی است که به زودی به این نقطه خواهیم رسید. هدف میان مدت سقف جدید سه میلیون و 200 هزار واحد است.

با بررسی بودجه ۱۴۰۲ دلار می تواند هدف ۱۳۰ هزار تومانی را داشته باشد که فروش اموال هم کمکی به درآمدزایی دولت در کنار سایر درامدها نخواهد کرد.

دولت یا باید اعلام ورشکستگی کند و یا به میز مذاکره برگردد. پیش بینی اینجانب با توجه به اتفاقات سیاسی و بحث بقا می توان امسال را به عنوان سال به نتیجه رسیدن مذاکرات دانست و با توجه به گشایش ها و سرمایه گذاری ها دلار می تواند تا محدوده ۳۵ و ۲۸ ریزش داشته باشد.

اونس جهانی هم به خاطر موضوعات مطرح شده تا ۱۰۰۰ دلار ریزش کند که زمان خرید طلا سال ۲۰۲۴ است.

تورم ۷۰ درصدی در راه است؟

در چند ماه آینده باید شاهد اتفاقات کلانی در سطح دنیا باشیم. تغییرات بزرگی در راه است که این ورشکستگی بانک ها بی دلیل نیست.

اینکه دولت در حال فروش دلار و سکه به مردم است و خود دولت نوید تورم ۷۰ درصدی در سال جاری می دهد این ها سیگنال های مهمی هستند.

جدا از بحث توافقات و مذاکرات در سطح دنیا و داخل کشورها با توجه به شفافیت سیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعلی و عدم کنترل کافی در حال راه اندازی ارزهای دیجیتال ملی هستند بتوانند مردم را تا حدودی کنترل کنند.

پول کاغذی حذف خواهد شد و همانطوری که در سال ۲۰۰۸ ارزهای دیجیتالی روی کار آمدند، در یکی دو سال آینده ارزهای دیجیتال ملی روی کار خواهند آمد و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فعلی ریزش سنگین خواهند کرد.

اتفاقات و گشایش های داخلی هم برمی‌گردد به تصمیمات کلان که برای ایران گرفته شده است.

پیش بینی می شود ایران در چند سال آینده هاب منطقه خواهد شده و سطح رفاه و اوضاع مردم به مرور بهتر شود.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان