صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر : 89358

سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

تورم در تمام ابعاد قابل تصور است به غیر از بازار سهام!

تورم در تمام ابعاد قابل تصور است به غیر از بازار سهام!
سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت اقتصادی کشور از نظر تورم در تمام ابعاد قابل تصور است به غیر از بازار سهام!

سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: امروز در حوزه شاخص‌ها شاهد بهبود نسبی و رونق معاملات در برخی از گروه‌ها از جمله گروه خودرو و فرآورده‌های نفتی بودیم.

وی ادامه داد: بعد از مدت‌ها رکود و علی رغم تورمی که در جامعه شاهد بودیم، برخی تعاملات سیاسی را می‌بینیم که باعث شده تا نرخ ارز روند نسبتا کاهشی را در برخی روزها تجربه کند. در سایه بی اعتمادی به بازار سرمایه، علی رغم کاهش قابل توجه بهای سهام طی پنج ماه گذشته کماکان سهامداران و خریداران با احتیاط در بازار حرکت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه و دخالت‌ها در بازار بی اعتمادی به بازار را پررنگ‌ کرده است، گفت: از سوی دیگر شاهدیم که وضعیت اقتصادی کشور از نظر تورم در تمام ابعاد قابل تصور است به غیر از بازار سهام! این وضعیت بیانگر آن است که بخش واقعی اقتصاد خود را در قیمت سهام نشان نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس امروز


وی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته حاکی از آن است که حرکت بازار سرمایه بنا به ذات و ماهیت خاص خودش دیرتر از سایر بازارها رخ می‌دهد. به باور اکثر کارشناسان این وضعیت عقب افتاده بازار جبران خواهد شد و بازار خودش را با بازارهای دیگر تطبیق خواهد داد.

وکیلی تصریح کرد: بازار سرمایه همیشه با یک تاخیر زمانی نسبت به سایر بازارها حرکت و رشد خودش را آغاز می‌کند. توصیه من به سهامداران این است که با دیدگاه میان مدت به بازار نگاه و از فرصت‌های بازار بدون هیجان استفاده کنند و با تحلیل ارزندگی سهم‌ها اقدام به خرید کنند.

وی خطاب به دولتمردان گفت: دولتمردان باید از تزریق بی اعتمادی به بازار و اتخاذ تصمیمات خلق الساعه پرهیز کنند تا شاهد رونق معاملات باشیم. در سایه بازگشت اعتماد به بازار با خودداری از اخذ تصمیمات غیرمترقبه و عدم دخالت در سازوکارهای بازار می‌شود امیدوار بود که رونق به بازار سرمایه برگردد.

بورس در وضعیت سال ۹۹ نیست/ بازار همچنان ارزنده استطرحی در جهت حذف بورس کالا بررسی طرح سیاست‌های تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس کالایی

گفت‌و‌گو از مجتبی بانان

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان